Ενστάσεις της Motor Oil και της Φυσικό Αέριο στην τιμολογιακή πολιτική της Hengas.
Την αντίθεσή τους στις υψηλές εγγυήσεις που ζητεί η Ηengas, η εταιρία που διαχειρίζεται το δίκτυο φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο και τη Κεντρική Μακεδονία εκφράζουν τόσο η Motor Oil όσο και η Φυσικό Αέριο, διαφωνώντας ουσιαστικά με το τρόπο τιμολόγησης, που οδηγεί σε αυξήσεις τόσο για τους επιχειρηματικούς όσο και για τους οικιακούς καταναλωτές
Πρόκειται για το κεντρικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα σχόλια των δύο εταιριών στη διαβούλευση που διενήργησε η ΡΑΑΕΥ σχετικά με τα τέλη χρήσης του δικτύου της HENGAS.
Η Motor Oil στην επιστολή της προς της ΡΑΑΕΥ τονίζει κατ’ αρχήν την αντίθεσή της προς την πολιτική που ακολουθούν τόσο η enaon ΕΔΑ όσο και η HENGAS, να υποχρεώνουν τις εταιρίες προμήθειας που συμβάλλονται μαζί τους να υπογράφουν πρότυπες συμβάσεις αορίστου διάρκειας που συνοδεύονται υποχρεωτικά από αορίστου διάρκειας εγγυητικές επιστολές. Τονίζει ότι πολλές από τις προτάσεις οδηγούν σε αύξηση του κόστους για τους χρήστες του δικτύου και κατά συνέπεια για τους καταναλωτές, ενώ επισημαίνει ότι οι εγγυήσεις που εισηγείται η Hengas είναι ιδιαίτερα υψηλές.
‘Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ύψος των εγγυήσεων που ζητά η HENGAS διαμορφώνονται στο 100% του αθροίσματος της ετήσιας χρέωσης δυναμικότητας όλων των σημείων παράδοσης του χρήστη διανομής για το οικιακό και εμπορικό τιμολόγιο, ενώ η ετήσια αποζημίωση που υποχρεώνεται να καταβάλλει η HENGAS σε περίπτωση περιουσιακής ζημίας που προκλήθηκε λόγω πλημμελούς ή και μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του προς τον χρήστη, ανέρχεται μόνο σε μόλις 0,5% του αθροίσματος της ετήσιας χρέωσης δυναμικότητας όλων των σημείων παράδοσης του μητρώου πελατών του χρήστη.
Η Motor Oil προτείνει να δίνονται ετήσιες εγγυήσεις όπως συμβαίνει και με τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς (ΔΕΣΦΑ), καθώς όπως εξηγεί οι ανάγκες των χρηστών μεταβάλλονται ετησίως. Επίσης ζητά να ελέγχεται αυστηρά το κόστος των μελλοντικών επενδύσεων της Hengas, εκτιμώντας ότι η πολιτική της στα θέματα που προαναφέρθηκαν δεν συμβάλλουν στην αξιοποίηση του συστήματος διανομής από τους χρήστες.
Ειδικότερα, η Motor Oil προτείνει :
- Να προβλέπεται η δυνατότητα για σύναψη σύμβασης ορισμένης διάρκειας μεταξύ χρηστών και διαχειριστή ή να εφαρμοστεί παρόμοιο πλαίσιο με τη Μεταφορά (ΔΕΣΦΑ) με συμβάσεις πλαίσιο αορίστου χρόνου που συνοδεύονται από ορισμένης διάρκειας συμβάσεις υπηρεσιών και αντίστοιχες εγγυητικές επιστολές.
- Να αυξηθεί το ποσοστό της ετήσιας αποζημίωσης που θα καταβάλει η HENGAS σε χρήστες σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της σε τουλάχιστον 10% και να οριστούν οι απαιτούμενες εγγυήσεις των χρηστών στο 20% τόσο στο οικικακό/εμπορικό όσο και στο βιομηχανικό τιμολόγιο, με πρόβλεψη περαιτέρω μείωσης των απαιτούμενων εγγυήσεων σε 10%. για τους χρήστες που πληρώνουν εγκαίρως.
- Πρόβλεψη που να δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να λύσουν μονομερώς τη σύμβαση χρήσης
Περίπου σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και η επιστολή της Φυσικό Αέριο, η οποία εκφράζει την αντίθεσή της για το ύψος της εγγύησης και τη μεθοδολογία υπολογισμού της. Μάλιστα η εταιρία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι “με το προτεινόμενο ποσοστό 100% για τις εγγυήσεις, προκύπτει πως το ύψος της εγγύησης θα αντιστοιχεί σε 51% έως 73% των ετήσιων χρεώσεων διανομής για μη βιομηχανικούς πελάτες, δηλαδή όσο η αξία πολλών τιμολογίων διανομής (από έξι έως περίπου εννέα τιμολόγια υποθέτοντας αναλογική μηνιαία κατανομή), με δυνατότητα μείωσης στο μισό από 1η Ιουνίου έως 30 Νοεμβρίου του έτους”. Ας σημειωθεί ότι η μεθοδολογία προβλέπει διαφορετικά ποσοστά για τους οικιακούς και τους βιομηχανικούς πελάτες.
Με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια της Hengas. τα ποσοστά χρέωσης δυναμικότητας που έχουν εγκριθεί από τη ΡΑΑΕΥ κυμαίνονται για μη βιομηχανικούς πελάτες από 51% έως 73% και για βιομηχανικούς πελάτες από 27% έως 49%.
Η Φυσικό Αέριο θεωρεί ότι το ύψος της εγγύησης πρέπει να καλύπτει τον κίνδυνο του Διαχειριστή έως την πληρωμή του σχετικού μηνιαίου τιμολογίου από τον Χρήστη Διανομής, άρα για ένα μήνα.