Πρόγραμμα ανάκλησης οχημάτων ΒΜW και Μini για περισσότερα από 6.000 οχήματα με πρόβλημα στο λογισμικό που έχει να κάνει με το φρένο.
Πρόκειται για 6.275 οχήματα, 5.121 αυτοκίνητα BMW σειράς F, G, U και 1.154 αυτοκίνητα Μini σειράς F60, J0x και U25, παραγωγής από Ιούνιο του 2022 μέχρι και Σεπτέμβριο του 2024 που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα.
Δηλαδή παρουσιάζεται πρόβλημα με τη μονάδα πέδησης.
Σύμφωνα με τον γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, στα επηρεαζόμενα οχήματα ενδέχεται να προκύψει απώλεια της υδραυλικής υποβοήθησης του φρεναρίσματος κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετική συμπεριφορά του πεντάλ φρένου. Ωστόσο, σε περίπτωση βλάβης στην ηλεκτρική υποστήριξη της δύναμης πέδησης, διασφαλίζεται ένα μηχανικό επίπεδο επιστροφής με καλή απόδοση και σταθερότητα πέδησης. Αυτά «λέει» η εταιρία.
Η BMW και η Mini, δύο μάρκες που αποτελούν premium επιλογές στην αγορά αυτοκινήτου, βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία τους λόγω της πρόσφατης ανακοίνωσης ανάκλησης περισσότερων από 6.000 αυτοκινήτων. Το πρόβλημα αφορά τη λειτουργία της μονάδας πέδησης, ένα εξαιρετικά κρίσιμο στοιχείο για την ασφάλεια του οχήματος.
ΒΜW: Είναι άραγε ένα πρόβλημα που πλήττει την αξιοπιστία των αυτοκινήτων των γερμανικών brands
Η ανάκληση σχετίζεται με δυσλειτουργία στο λογισμικό της μονάδας πέδησης, το οποίο, όπως διαπιστώθηκε, μπορεί να προκαλέσει, μειωμένη απόδοση φρεναρίσματος, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του οδηγού, των επιβατών, αλλά και των άλλων χρηστών του δρόμου.
Επίσης καθυστερημένη απόκριση του φρένου, που σε κρίσιμες συνθήκες μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες.
Το γεγονός ότι το πρόβλημα αυτό εμφανίζεται σε μάρκες που διαφημίζονται για την προηγμένη τεχνολογία, την αξιοπιστία και την ποιότητα τους εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο που σχεδιάζονται και δοκιμάζονται τα συστήματα αυτών των οχημάτων.
Αν και η BMW διαβεβαιώνει ότι πρόκειται για προληπτική κίνηση και πως δεν έχουν σημειωθεί περιστατικά ατυχημάτων, παραμένουν αρκετά ερωτήματα όπως:
Πώς πέρασε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα από τον ποιοτικό έλεγχο; Ή πως άλλαξε η συμπεριφορά με τη χρήση; Μια premium μάρκα που χρεώνει υψηλές τιμές για την τεχνολογία της, θα έπρεπε να διασφαλίζει πως τέτοια θέματα δε θα φτάνουν ποτέ στον καταναλωτή.
Γιατί η ανάκληση αφορά πάνω από 6.000 οχήματα; Ο αριθμός αυτός υποδηλώνει πως η αποτυχία αφορά ευρύτερα τη γραμμή παραγωγής ή σχεδιασμού και όχι μια απομονωμένη περίπτωση.
Η BMW και η Mini έχουν επενδύσει πολλά για να παρουσιάζονται ως συνώνυμο της πολυτέλειας και της τεχνολογικής καινοτομίας. Όμως τέτοια περιστατικά εγείρουν αμφιβολίες για το επίπεδο ποιοτικού ελέγχου και ασφάλειας.
Φέρνουν αναστάτωση στους πελάτες, οι οποίοι εμπιστεύτηκαν τις μάρκες αυτές και πλήρωσαν υψηλές τιμές για την αξιοπιστία τους.
Επηρεάζουν την εικόνα των μαρκών αυτών, οι οποίες φαίνεται να αποτυγχάνουν σε βασικά ζητήματα λειτουργικότητας.
Η BMW ανακοίνωσε ότι η επιδιόρθωση θα πραγματοποιηθεί δωρεάν, έχοντας ήδη προχωρήσει η διαδικασία ελέγχου και ενημέρωσης του λογισμικού σε 2.877 οχήματα, ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι πελάτες της έρχονται αντιμέτωποι με ταλαιπωρία και πιθανή ανασφάλεια.
Μια premium εταιρεία οφείλει να παραδίδει προϊόντα άψογης ποιότητας και όχι να αντιμετωπίζει προβλήματα που μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνα.
Η εξέλιξη αυτή θέτει σε δοκιμασία την εικόνα της BMW και της Mini, ενώ δείχνει ότι η έννοια της «premium ποιότητας» ίσως χρειάζεται επαναξιολόγηση όταν έρχεται αντιμέτωπη με τόσο σοβαρές ελλείψεις. Οι καταναλωτές δικαίως απαιτούν περισσότερη υπευθυνότητα και συνέπεια, από ένα brand όπως είναι η BMW με ποιότητα, και τεχνολογία.
BMW: Τι συμβαίνει με την premium μάρκα γιατί ανακλήσεις μοντέλων – Ανακλήσεις και για Mini