Έμφαση στα έργα αποθήκευσης με μπαταρίες παράλληλα με την συνεχή ανάπτυξη των ΑΠΕ δίνει η Metlen στο σχεδιασμό της ως το 2030, εκτιμώντας ότι στο χαρτοφυλάκιο μίας καθετοποιημένης εταιρίας με παραγωγή από όλες τις τεχνολογίες, η αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες, τομέας στον οποίο ήδη ο όμιλος δραστηριοποιείται από χρόνια στο εξωτερικό, έχει ιδιαίτερη σημασία και οικονομικό νόημα.
Στο πλαίσιο αυτό, για την ελληνική αγορά, η εταιρία σχεδιάζει ως το 2030 να εγκαταστήσει μπαταρίες 600-700 MW και να αυξήσει την εγκατεστημένη ισχύ της σε φωτοβολταϊκά στα 1,3 GW και στα 600-700 MW σε αιολικά.
Αν και οι στόχοι αυτοί μπορεί να αναπροσαρμοστούν ανάλογα με τις συνθήκες, αξίζει να σημειωθεί ότι η Metlen διαθέτει σήμερα σε λειτουργία φωτοβολταϊκά ισχύος 150 MW και αιολικά ισχύος 237 MW, ενώ στο pipeline υπό κατασκευή βρίσκονται φωτοβολταϊκά έργα συνολικής ισχύος 800 MW.
Οσον αφορά στις μπαταρίες, ήδη έχει δώσει το παρών στο πρώτο διαγωνισμό του ΥΠΕΝ και έχει επιλεγεί για την εγκατάσταση μπαταριών ισχύος 48 MW, ενώ διαθέτει άδειες από τη ΡΑΑΕΥ για έργα μπαταριών ισχύος 1,2 GW.
Πάντως οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για την εγκατάσταση μπαταριών είναι πολύ χρονοβόρες. Αρκετοί επενδυτές μάλιστα εκτιμούν ότι η προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων, που θέτει και ο δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίς μάλιστα διεξήχθη τρεις μήνες μετά τον πρώτο , η 30ηΣεπτεμβρίου του 2025, είναι πρακτικά δύσκολο να επιτευχθεί. Είναι ενδεικτικό ότι δεν έχει υπογραφεί ακόμα καμία συμφωνία σύνδεσης αλλά μέχρι σήμερα οι επενδυτές , μεταξύ των οποίων και η Metlen δεν έχουν ζητήσει παράταση, παρότι τελικώς η παράταση μπορεί να είναι αναγκαία.
Η Metlen δραστηριοποιείται στον τομέα της αποθήκευσης εδώ και 11 χρόνια με το πρώτο της έργο στο Πουέρτο Ρίκο. Η εταιρία θεωρεί ότι τα αυτόνομα συστήματα μπαταριών λιθίου (stand alone) είναι σήμερα η τεχνολογία που κερδίζει στην Ευρώπη, καθώς δημιουργούν οικονομίες κλίμακας και καθίστανται συνεχώς φθηνότερα. Το κόστος των μπαταριών λιθίου έχει μειωθεί κατά 60% τους τελευταίους 16 μήνες και αναμένεται ότι η πτώση αυτή θα συνεχιστεί.
Η Κίνα και η Κορέα βρίσκονται στην πρωτοπορία της τεχνολογίας αυτής και θεωρείται ότι αν η Ευρώπη θέλει να αποκτήσει φθηνές μπαταρίες θα πρέπει να συνάψει σχέσεις ανταλλαγής τεχνογνωσίας με τις δυο χώρες.
Τέλος, όσον αφορά στην αντλησιοταμίευση, μία ιδιαίτερα χρήσιμη τεχνολογία αποθήκευσης, η Metlen, καθώς δεν διαθέτει εμπειρία στον τομέα αυτό, σκοπεύει να ασχοληθεί συμπληρωματικά, με μεμονωμένα έργα στην Ελλάδα και Ιταλία.