Ωραία η συνάντηση δεν λέμε, όταν πρωτοείδαμε τα νέα Volvo S90/V90 να κινούνται στο αυτοκινητόδρομο Costa del Sol, πλησιάζοντας στον προορισμό μας.
Σε λίγη ώρα βρισκόμαστε στο εντυπωσιακό resort Kempinski στην Εστεπόνα, κοντά στη Μάλαγα. Στο ίδιο μέρος και πριν από αρκετά χρόνια είχαμε βρεθεί στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της τελευταίας γενιάς των Volvo S40/V50.
Επιστρέφουμε λοιπόν στο ίδιο μέρος, στην παγκόσμια παρουσίαση των νέων Volvo S90/V90, με προσκεκλημένους 650 εκπροσώπους του Τύπου από όλο τον κόσμο
Δύο μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί στο καινούργιο δάπεδο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον κωδικό SPA (scalable product architecture, μεταβλητή αρχιτεκτονική προϊόντος).
Η καινούργια limo των Σουηδών που διατίθεται τόσο σε sedan όσο και σε station-wagon, μια κατηγορία που η Volvo έχει μεγάλη παράδοση.
Ας το γνωρίσουμε λοιπόν πρώτα το S90 (και στη συνέχεια το V 90) από σχεδιαστικής πλευράς.
Στο μπροστινό μέρος ακολουθεί το νέο σχεδιαστικό ύφος που πρωτογνωρίσαμε στο πολυτελές SUV XC 90.
H μάσκα, οι προβολείς, οι ακμές στο καπό, ο αεραγωγός στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι αυτό τραβούν τα βλέμματα.
Στο πίσω μέρος, το τελείωμα της οροφής ακολουθεί ένα coupe «σβήσιμο», ενώ διακρίνεται για τις πολλές λεπτομέρειες.
Όπως η σχεδίαση των φώτων σε σχήμα “C”, το ανάγλυφο καπό και οι δύο εξατμίσεις στα άκρα του αμαξώματος.
Η όλη σχεδίαση αποπνέει αρχοντιά και όπως διαπιστώσαμε κατά την οδήγησή μας πέριξ της Εστεπόνα, το αυτοκίνητο προκαλούσε τα βλέμματα.
Στη γλώσσα των αριθμών oι εξωτερικές διαστάσεις του S90 σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος ανέρχονται σε 4963 χλστ. Χ 1890 χλστ. Χ 1443 χλστ., ενώ το πορτ-μπαγκαζ προσφέρει 500 λίτρα αποσκευών.
Ανοίγεις τη βαριά πόρτα και εισέρχεσαι στο εσωτερικό, το οποίο σαν εικόνα θυμίζει το XC 90, κυρίως λόγω της μεγάλης έγχρωμης οθόνης 9 ιντσών που δεν διαφέρει από μια ταμπλέτα.
Στην οθόνη αφής βρίσκονται όλες οι λειτουργίες.
Η έλλειψη μπουτόν και διακοπτών δημιουργεί διαφορετική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, που σε συνδυασμό με το προσεγμένο φινίρισμα και τα υψηλής ποιότητας υλικά, η λέξη premium ταιριάζει απόλυτα.
Τα νέα καθίσματα είναι άνετα, φαρδιά με πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις, με επιλογές θέρμανσης και ψύξης.
Το τιμόνι σε σωστή διάσταση αλλάζει σε αίσθηση αναλόγως την επιλογή που έχει επιλέξει ο οδηγός από το κυλινδρικό μπουτόν στην βάση της κονσόλας.
Τι οδηγήσαμε όμως στην Εστεπόνα κατά τη διάρκεια της πρώτης επαφής με το νέο S90.
Επιλέξαμε την έκδοση T6 ΑWD, με 2λιτρο μοτέρ τεχνολογίας Drive-E με δύο υπερσυμπιεστές, ένα supercharger και ένα turbo που «δουλεύουνε» παράλληλα μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. ώστε να μην παρουσιάζει καμία υστέρηση ο κινητήρας όταν το αυτοκίνητο οδηγείται εντός πόλεων.
Μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου περάσει τις 3.500 σ.α.λ. τότε συνεχίζει τη λειτουργία του μόνο το turbo.
To μοτέρ αυτό αποδίδει 320 ίππους με ροπή 400 Nm μεταξύ 2.200-5.400 σ.αλ.
Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Υπο κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ μόλις αρχίζουν να ολισθαίνουν ποσοστό ροπής που ξεπερνά το 50% μεταφέρεται στον πίσω άξονα.
Aς περάσουμε και στις πρώτες εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι.
Πρώτα από όλα από στις αναρτήσεις.
Τα ψαλίδια στην μπροστινή ανάρτηση κάνουν τη διαφορά, στην οδική συμπεριφορά.
Πατάει πολύ καλά, νιώθεις ιδιαίτερα ασφαλής, αλλά κυρίως άνετα, και μόνο από την ένδειξη του ταχυμέτρου γίνονται αντιληπτά τα χλμ.
Το μοτέρ έχει απόθεμα ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών που σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει το αυτόματο κιβώτιο.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές.
Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται η ηχομόνωση, ενώ πραγματικά την όποια διαδρομή στα Ισπανικά παράλια την έκανε ακόμα πιο ευχάριστη το εξαιρετικό ηχοσύστημα των 10 ηχείων της Bowers & Wilkins.
Στον εξοπλισμό ανήκουν επίσης: το City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές, μεγάλα ζώα, διασταυρώσεις και για ταχύτητα έως 200 χλμ/ωρα), Pilot Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση που σημαίνει adaptive cruise control, διατήρηση στη λωρίδα, distance alert), και φυσικά Bluetooth και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Πριν περάσουμε στις τιμές να αναφέρουμε και τις επιδόσεις για τους φίλους των αριθμών. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά ελαγχόμενη στα 250 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 5.8 δευτ., η μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα και οι εκπομπές C02 169 γρμ./χλμ.
Η λίστα με τις παραγγελίες στη χώρα μας άνοιξαν και σύμφωνα με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% και το νέο τρόπο φορολόγησης οι τιμές ξεκινούν από τα 49.600 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 Kinetik με τους 190 ίππους και κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα.
H D5 AWD με 235 ίππους από τα 58.400 ευρώ, όσο και η βενζινοκίνητη έκδοση Τ6 AWD με τους 320 ίππους.
Όλοι οι κινητήρες είναι 2λιτροι τεχνολογίας Drive-E και τα κιβώτια αυτόματα 8 σχέσεων.
Αυτό είναι λοιπόν το νέο Volvo S90.
Ένα μοντέλο που έρχεται με υψηλή τεχνολογία, πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας συνεχίζοντας την μακρόχρονη παράδοση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, μέσα από ένα ξεχωριστό design σε premium ατμόσφαιρα.
Στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων σίγουρα θα παίξει σημαντικό ρόλο.
Επανερχόμαστε με το V90, η station-wagon του μοντέλου που μας άρεσε ιδιαίτερα.