Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφορά αυτή που ήταν και η μοναδική, έγινε αποδεκτή και η αποκρατικοποίηση θα κλείσει άμεσα. Αναμένονται ανακοινώσεις για τη συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Το ποσό των 45 εκατ. ευρώ φέρεται να προσέφερε η ιταλική εταιρεία Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφορά αυτή που ήταν και η μοναδική, έγινε αποδεκτή και η αποκρατικοποίηση θα κλείσει άμεσα. Αναμένονται ανακοινώσεις για τη συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Θυμίζουμε ότι στον πρόσφατο διαγωνισμό δεν υπήρξε προσφορά για την εταιρεία τροχαίου υλικού Rosco.
Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι) ήταν τελικά η μόνη εταιρεία που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ολοκλήρωση σήμερα της διαδικασίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αντίθετα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων, τη RZD.
Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 παρουσίασε έσοδα 125,272 εκατ. ευρώ από 140,788 εκατ. ευρώ το 2014. Από αυτά τα 50 εκατ. ευρώ και τις δύο χρονιές είναι κρατική επιχορήγηση. αν δεν υπήρχε η κρατική επιχορήγηση η εταιρεία θα ήταν ζημιογόνος.
Απλώς και μόνο να αναφερθεί ότι το λειτουργικό κόστος ανήλθε το 2015 σε 118,984 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ ανώτερο από τα έσοδα χωρίς την επιχορήγηση.
Με την επιχορήγηση η εταιρεία εμφάνισε κέρδη προ φόρων 2,749 εκατ. ευρώ από 1,471 εκατ. ευρώ το 2014.