Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Focus ST 2.0 TDCi
Το "υγρό πυρ" της ασφάλτου
Τρίτη, 19/07/2016

Η «φωτιά» που ανάβει την άσφαλτο το Ford Focus ST, δεν προέρχεται μόνο από τη βενζίνη του EcoBoost κινητήρα, αλλά και από το καύσιμο του πετρελαιοκινητήρα TDCi.

Μπορεί ακόμα να μη γνωρίζουμε ποια ακριβώς ήταν η σύνθεση του «υγρού πυρ» στα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, γνωρίζουμε όμως ότι το εμπρηστικό όπλο του Focus ST μπορεί να χρησιμοποιήσει και το πετρέλαιο για εύφλεκτη υλη. Το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο νοθεύεται η ικανότητα ανάφλεξης με πετρέλαιο του ταπεραμέντου που σίγουρα διαθέτει Focus ST; Μπορούν να συνυπάρξουν οι ισχυρές επιδόσεις και η οικονομία καυσίμου σε έναν πετρελαιοκινητήρα; Φορέστε τις ζώνες ασφαλείας σας πάμε να πατήσουμε γκάζι στο δρόμο των απαντήσεων.

Οι εμπρηστικές προθέσεις του Focus ST είναι εμφανείς με την πρώτη ματιά, αυτό που δε μπορείς να γνωρίζεις αντικρίζοντας το είναι για αν πρόκειται για την πυρομανή έκδοση βενζίνης ή πετρελαίου. Και αυτό διότι δεν υπάρχει κανένα δηλωτικό στοιχείο για το τι βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Η αμφίεση λοιπόν είναι κοινή για το βενζινοκίνητο και το πετρελαιοκίνητο Focus ST, με το επιθετικότερο bodykit να προδίδει τις άγριες διαθέσεις του και το κόκκινο λογότυπο ST να φιγουράρει στα αριστερά της κυψελωτής μάσκας και στο δεξί πίσω τμήμα. Παράλληλα μέσα από τις ανθρακί ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, ενώ το προφίλ του ενισχύουν τα πλευρικά μαρσπιέ. Τα LED φώτα ημέρας γίνονται ορατά από μακριά, καθώς το πεντάθυρο Focus ST πλησιάζει με απειλητικές διαθέσεις, ενώ όταν θα το δεις να απομακρύνεται το μάτι θα «πέσει» στην αεροτομή οροφή και στη διπλή κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση.

Εξίσου υψηλή είναι η θερμοκρασία της σπορ εμφάνισης και στα ενδότερα του Focus ST με εμπρός μπάκετ καθίσματα της Recaro να δίνουν την πρώτη σπίθα για την εσωτερική πυρκαγιά. Στις πλάτες τους αναγράφεται το λογότυπο ST, ενώ είναι επενδυμένα με δέρμα και ύφασμα, γαζωμένα με μπλε ραφές και παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Παράλληλα στο κέντρο του ταμπλό έχουν τοποθετηθεί τρία όργανα με ενδείξεις για την πίεση και τη θερμοκρασία λαδιού και την πίεση του turbo. Στη βάση του τριάκτινου τιμονιού η ταυτότητα του ST γίνεται και πάλι γνωστή, ενώ  με κόκκινο χρώμα αναγράφονται οι σχέσεις στον αλουμινένιο λεβιέ των ταχυτήτων. Το ηθικό για «μάχες» στην άσφαλτο κρατούν επίσης ψηλά οι συμπληρωματικές λεπτομέρειες, όπως τα αλουμινένια πεντάλ και τα φωτιζόμενα μαρσπιέ στις εμπρός θύρες που σε καλωσορίζουν στην είσοδο τoυ Focus ST. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν στα ικανοποιητικά επίπεδα του συμβατικού Focus, ενώ δεν έχουν αποβληθεί τα τεχνολογικά καλούδια όπως η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC II με φωνητικές εντολές, η αυτόματη λειτουργία των φώτων, το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, και ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ενώ για τα ποιοτικά στάνταρ φροντίζει το μαλακό πλαστικό που καλύπτει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό.

Η κύρια εστία φωτιάς που υπό εξέταση Focus ST είναι ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας TDCi, μέσα από τον οποίο ξεπηδούν 185 ίπποι (3.500 σ.α.λ). Λάδι στη φωτιά ωστόσο ρίχνουν τα 400 Nm της πλούσιας ροπής που εμφανίζονται στις 2.000-2.750 σ.α.λ. Στην ενδοοικογενειακή κόντρα με το βενζινοκίνητο Focus ST το οποίο υπερτερεί με τους 250 ίππους υπολείπεται όμως με 345 Nm ροπής, έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιό κερδίζει στον πίνακα των επιδόσεων. Το αποτέλεσμα αναμενόμενο, καθώς το βενζινοκίνητο Focus ST φεύγει μπροστά με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,5 δευτ. και την τελική ταχύτητα αγγίζει τα 248 χλμ./ώρα. Αξιοσέβαστα είναι όμως και τα αντίστοιχα νούμερα των 8,1 δευτ. και 217 χλμ./ώρα του πετρελαιοκινήτου Focus ST. Εκεί όμως που το πετρέλαιο ως καύσιμο λειτουργεί πυροσβεστικά με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop, είναι στη μέση κατανάλωση που κατάφερε να συγκρατηθεί, όταν δε ζούσαμε έντονες οδηγικές εξάρσεις, στα 8 λίτρα/100 χλμ. (4,2 λίτρα/100 χλμ. η εργοστασιακή μέτρηση). Σε χαμηλά επίπεδα για τα δεδομένα διατηρούνται και οι εκπομπές C02 με 110 γρ./χλμ., ενώ ο πετρελαιοκινητήρας επιβραβεύεται με το πιστοποιητικό ρύπων Euro 6.

Αρxικά να αναφέρουμε ότι δηλώνουμε οπαδοί των χειροκίνητων κιβώτιων στα αυτοκίνητου αυτού του «είδους», καθώς αυξάνουν τη συμμετοχικότητα του οδηγού και την ένταση της αίσθησης, σε σύγκριση με τα αυτόματα. Έπειτα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στο 6αρι μηχανικό κιβώτιο, καθώς η σφιχτή του κλιμάκωση δεν αφήνει περιθώρια για «κενά» δύναμης στο μεγαλύτερος εύρος λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, ενώ ο λεβιές δε διαμαρτυρήθηκε ακόμα και στα γρήγορα κουμπώματα. Ακόμα και αν δε διαθέτεις ευήκοα ώτα το αντηχείο Sound Symposer φροντίζει να ενισχύει το μπάσο ήχο που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα, ενώ η χροιά του αλλοιώνει την πετρελαιοκίνητη ταυτότητα του. Η ενισχυμένη σφιχτή ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) μπορεί να κουράσει εντός της πόλης, ωστόσο σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και με το ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους εμπρός κινητήριους τροχούς, η «εισβολή» στις στροφές μπορεί να γίνει με παραπάνω χιλιόμετρα. Το πόσο «χοντρό» παιχνίδι θες να κάνεις εξαρτάται από το στάδιο απενεργοποίησης του ESP (On, Off, Sport). Θάρρος για περισσότερα παραστρατήματα σου δίνουν τα ακούραστα φρένα ακόμα και σε επίπονη χρήση. Η πορεία χαράζεται με ακρίβεια από το γεμάτο σε αίσθηση τιμόνι, το οποίο όμως σε «αδειάζει» στις μανούβρες, καθώς ο κύκλος στροφής έχει μεγαλώσει.

Το πετρελαιοκίνητο Focus ST γκρεμίζει το μύθο που θέλει τις επιδόσεις να λούζονται αποκλειστικά κάτω από το καταρράκτη της βενζίνης. Tο γεγονός ότι δε θέτει πρώτο στόχο του τα χρονόμετρα δε σημαίνει ότι τα παραμελεί, ενώ μπορεί να πετύχει μέση κατανάλωση λίγο πιο υψηλή από ένα «φυσιολογικό» μικρομεσαίο diesel. Η τιμή του πεντάθυρου Focus ST με το εξοπλιστικό επίπεδο ST2 ορίζεται στα 33.279 ευρώ και με το ST3 στα 34.847 ευρώ.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Η Ford μας συστήνει το νέο Ranger Plug-in Hybrid, το οποίο θα συνδυάζει βενζινοκινητήρα EcoBoost 2.3 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και επαναφορτιζόμενη μπαταρία που υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία άνω των 45 ...
Συμφωνία συνεργασίας με την Tesla στον τομέα της φόρτισης αυτοκινήτων έκλεισε η Ford. Σύμφωνα με την εταιρία από την άνοιξη  ...
Ford
Η Alibaba Group Holding Ltd υπέγραψε συμφωνία με τη Ford Motor Co για συνεργασία σε τομείς, όπως τα clouds, η συνδεσιμότητα και το λιανικό εμπόριο, που θα μπορούσαν ...
Ford
Σε ανακατατάξεις που δείχνουν τις πιέσεις που δέχεται η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Ford Motor προχωρά στην αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου ...
Ford Fiesta ST
Η κορυφαία έκδοση του νέου Fiesta αφήνει πίσω της τον EcoBoost κινητήρα των 1,6 λίτρων, έχοντας πλέον ένα νέο ...
Ford
Η Ford ανακοίνωσε την συνεργασία της με την εταιρία Argo AI, η οποία ειδικεύεται σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Μέσα ...
Ford Focus RS500
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Ford ετοιμάζει την απόλυτη έκδοση του Focus, την RS500, μέσα στην επόμενη χρονιά. Ήδη ...
Ford Focus RS by Mountune
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Ford πρόκειται να παρουσιάσει μία ακόμη πιο ισχυρή έκδοση του Focus RS. Υπεύθυνη για ...
Ford kuga Vignale
Οι ιδιοκτήτες των SUV της μεσαίας κατηγορίας θέλουν και αυτοί να απολαμβάνουν την πολυτέλεια πολύ πιο ακριβών μοντέλων. Ετσι η ...
 
 
Το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό να μειώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξετάζει ο Όμιλος VolksWagen σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων ...
Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με ...
Η BMW Group Korea ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε τον χώρο στάθμευσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζί με την GS Group και την ...
Εν αναμονή της αποκάλυψης του Renault 4 E-Tech electric που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, η Renault αποκαλύπτει ...
Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία ...
Την ανανέωση της στήριξής της, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας του ιστορικού θεσμού του EKO Acropolis Rally και για τη διετία 2026-27, ...
Στη σημερινή βιομηχανία φορτιστών EV, η έλλειψη αξιοπιστίας, οι περίπλοκες εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς και η ανεπαρκής απόδοση επένδυσης (ROI) είναι τρεις ...
Η ΔΕΗ, μέσα από την υπηρεσία ΔΕΗ blue, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα και η ...
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...