Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απόφαση Τσακαλώτου- Σπίρτζη
«Αεροδρομιόσημο» 13 ευρώ στα αεροπορικά εισιτήρια
«Αεροδρομιόσημο» 13 ευρώ το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια, θα καλούνται να πληρώνουν από τις αρχές της νέας χρονιάς οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Τρίτη, 30/08/2016

«Αεροδρομιόσημο» 13 ευρώ το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια, θα πληρώνουν από το 2017 οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία ιδιωτικοποιούνται και περνούν στον έλεγχο της γερμανικής Fraport.

Αυτό προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα (η οποία ωστόσο έως σήμερα δεν υπάρχει στη Διαύγεια) και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου - παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.

Σύμφωνα με τα «Νέα», πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.

Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, το αεροδρομιόσημο των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ!

Σύμφωνα με την ίδια υπουργική απόφαση, οι επιβάτες θα πληρώνουν το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένος στην αεροπορική εταιρεία με την οποία μετακινούνται, μέσω του εισιτηρίου τους ή άλλου παραστατικού. Οι αερομεταφορείς θα το αποδίδουν, με τη σειρά τους, σε μηνιαία βάση (εφόσον πρόκειται για τακτικές αερογραμμές) ή επιτόπου πριν από την αναχώρηση του αεροσκάφους (εφόσον πρόκειται για πτήσεις τσάρτερ).

Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν, ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ.

Επίσης, με την πρόσφατη ΚΥΑ των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών ορίζεται ότι οι ιδιώτες διαχειριστές των αεροδρομίων οφείλουν να εγκαταστήσουν και να λειτουργούν ηλεκτρονική πλατφόρμα στα αεροδρόμια, όπου θα καταχωρίζονται αναλυτικά στοιχεία για την κίνηση των επιβατών ανά πτήση.

Ακόμα, για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των εσόδων από το τέλος του αεροδρομιόσημου κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τηρεί αρχεία επιβατών, όπως ονομαστικές καταστάσεις, ηλεκτρονικά αρχεία, αποκόμματα εισιτηρίων καθώς και το ποσό των τελών που καταβάλλονται σε αυτήν.

Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δια των αρμόδιων οργάνων της θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιθεωρεί και να λαμβάνει αντίγραφα όλων αυτών των αρχείων.

Συναφείς αναρτήσεις
Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ανοδος καταγράφεται στη διακίνηση επιβατών και των πτήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2019, ...
Τσακαλώτος στο CNBC
«Υπάρχει ομοφωνία σε όλο το πολιτικό φάσμα για το ζήτημα αυτό. Εχω πει εδώ και πολύ καιρό ότι το ...
Fraport Greece
Πάνω από 30 εκατ. οι επιβάτες διακινήθηκαν το 2018 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport ...
Fraport
Τους καρπούς των επενδύσεών της δρέπει η Fraport. Τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται ανά τον κόσμο παρουσίασαν τον Ιούλιο αύξηση ...
Fraport
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ΔΣ της Fraport που δημοσιεύτηκε σήμερα για την περίοδο Ιανουάριου-Ιουνίου 2018, ο όμιλος ...
Fraport
Εκτενή συνέντευξη παραχώρησαν στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση Wirtschaftswoche ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε και ο διευθύνων σύμβουλος της ...
Fraport
Η Fraport Greece συνεπής στη δέσμευσή της για στήριξη του τουρισμού και κατά τη χειμερινή περίοδο, προχώρησε στη δημιουργία ...
Επενδύσεις 3,5 δις ευρώ και άξονας οι ΑΠΕ
Eπενδύσεις ύψους 3,5 δισ. ευρώ στον τομέα των ΑΠΕ και συναφών έργων θα απαιτηθούν προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ...
Eurogroup
Με βασικό θέμα το ελληνικό ζήτημα, συνεδριάζει σήμερα το Eurogroup στη Σόφια, στον απόηχο της επίσκεψης Γιούνκερ στην Αθήνα, ...
 
 
Συνεντεύξεις του υπουργού Ανάπτυξης στην ΕΡΤ, τον Δημήτρη Κοτταρίδη και τη Νένα Κασιμάτη και το OPEN, στον Σπύρο Χαριτάτο και τη Χρύσα Φώσκολου. ...
Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών για την ενίσχυση της ...
Οι λειτουργικές συνθήκες στον ελληνικό μεταποιητικό τομέα βελτιώθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας PMI από ...
Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση βρίσκεται η πορεία πέντε ιδιωτικών επενδυτικών έργων που έχουν υπαχθεί στη διαδικασία της "Επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης ...
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι τρία (3) επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του Κυβερνητικού ...
Ο στόχος για μείωση του δημοσίου χρέους απαιτεί το συνδυασμό δημοσιονομικής σύνεσης με την εφαρμογή μιας φιλοεπενδυτικής πολιτικής, δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας ...
«Κοινή συνισταμένη όλων μας είναι η προσπάθεια για την ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών και αυτό προϋποθέτει παραγωγικές επενδύσεις για σταθερή, ισόρροπη και ...
Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο του Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ...
  «Όταν επισκέπτομαι αυτό το κτίριο, το κτίριο του ΔΝΤ, θυμάμαι πάντα τη δραματική εμπειρία της Ελλάδας κατά την προηγούμενη δεκαετία. Αυτή η κυβέρνηση ...
Η Υφυπουργός Ανάπτυξης Ζωή Ράπτη μετέβη στο Ηράκλειο Κρήτης, προκειμένου να επισκεφθεί και να ενημερωθεί για τα  ερευνητικά έργα που εκτελεί το Ινστιτούτο ...
"Πρέπει να μιλήσουμε για το μέλλον όλων, των νέων μας, των παιδιών μας, το πώς θα μείνουν στον τόπο τους και ιδιαίτερα στις ...
Η ελληνική οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί με υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με την Ευρωζώνη, τόσο εφέτος όσο και το 2025, σύμφωνα με έκθεση ...