Η 20th Century Fox συνεργάστηκε με την ΙΒΜ Research για την ανάπτυξη του πρώτου «cognitive movie trailer», για το επερχόμενο θρίλερ της «Morgan». Η Fox ήθελε να εξερευνήσει τις δυνατότητες που παρέχει η χρήση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ενός τρέιλερ για ταινία τρόμου που πραγματικά θα συνάρπαζε τους θεατές.
Οι ταινίες τρόμου, όπως γράφει ο Τζον Ρ. Σμιθ, στέλεχος της ΙΒΜ, σε σχετική του ανάρτηση, είναι υποκειμενικό πράγμα, καθώς το τι τρομάζει τον καθένα είναι διαφορετικό. «Υπάρχουν τάσεις και είδη συναισθημάτων σε ταινίες τρόμου που επηρεάζουν διαφορετικά τον κάθε θεατή, και οι λεπτομέρειες αυτές είναι που θα έπρεπε να βρει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσει ένα συναρπαστικό τρέιλερ. Η ομάδα μας ήταν αντιμέτωπη με την πρόκληση όχι απλά να διδάξει ένα σύστημα να κατανοεί τι είναι τρομακτικό, αλλά να δημιουργήσει ένα τρέιλερ που θα μπορούσε να χαρακτηριστικεί τρομακτικό και γεμάτο σασπένς για την πλειοψηφία των θεατών».
Σε πρώτη φάση το σύστημα «εκπαιδεύτηκε» έτσι ώστε να κατανοεί το θέμα, μέσω τεχνικών machine learning και πειραματικών ΑΡΙ, «διδασκόμενο» από 100 τρέιλερ ταινιών τρόμου. Τα τρέιλερ αυτά «έσπασαν» σε κομμάτια, ανάλυση των οποίων ακολούθησε, σε οπτικό και ακουστικό επίπεδο, καθώς και από πλευράς σύνθεσης σκηνών. Η ανάλυση έγινε με στατιστικές μεθόδους, με το σύστημα να φτάνει στο σημείο να «κατανοεί» τους τύπους των σκηνών που αντιστοιχούν και ταιριάζουν στη δομή ενός τρέιλερ ταινίας τρόμου.
Στη συνέχεια στο σύστημα δόθηκε η πλήρης ταινία, και ακολούθησε «παρακολούθησή» της και επιλογή 10 στιγμών που ήταν οι ιδανικές «υποψήφιες» για το τρέιλερ. Στην όλη διαδικασία συμμετείχε και άνθρωπος ειδικός στην παραγωγή ταινιών της ΙΒΜ, που συνέθεσε τις επιλεγείσες εικόνες έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα τρέιλερ με συνάφεια.
Όπως σημειώνει ο Σμιθ, το σύστημα επέλεξε στιγμές της ταινίας που δεν περιλαμβάνονταν σε άλλα τρέιλερ του «Morgan», καθώς διάλεξε με άλλα κριτήρια, και μία από αυτές που ο Watson είχε ξεχωρίσει απορρίφθηκε. Ωστόσο, όπως συμπληρώνει, η δημιουργία ενός τρέιλερ κανονικά είναι επίπονη διαδικασία, που διαρκεί μεταξύ 10 και 30 ημερών. Στην περίπτωση του Watson, η δημιουργία του τρέιλερ του «Morgan» διήρκεσε περίπου 24 ώρες, με το σύστημα να παρέχει στον μοντέρ έξι λεπτά ταινίας από ένα σύνολο 90 λεπτών.
Αξίζει να σημειωθεί πως το «Morgan» σκηνοθετεί ο Λουκ Σκοτ, γιος του Ρίντλεϊ Σκοτ και έχει τεχνολογική θεματολογία, καθώς έχει να κάνει με ένα τεχνητά βελτιωμένο μέσω νανοτεχνολογίας ανθρώπινο υβρίδιο.