Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός της Cosco είναι να την αυξήσει στο 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα 3 εκατ.
Με απευθείας πτήσεις από την Κίνα σχεδιάζει να φέρνει η Cosco Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα, προκειμένου να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια και να κάνουν ταξίδια με βάση το λιμάνι του Πειραιά. Η είδηση αυτή κυκλοφόρησε στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης για τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ.
Η έλευση άλλωστε των Κινέζων τουριστών στη χώρα μας, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση των πτήσεων από τις ΗΠΑ, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να αναπτυχθεί το home port, αφού η εσωτερική κίνηση στην κρουαζιέρα είναι ελάχιστη. Οι Κινέζοι τουρίστες, άλλωστε, είναι και το «κίνητρο» προκειμένου να πειστούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να εντείνουν την παρουσία τους στη χώρα μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που μόνο η Ελλάδα θεωρείται ασφαλής προορισμός για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο πρόεδρος του ομίλου Cosco capt. Xu Lirong, ο οποίος βρέθηκε χθες στον ΟΛΠ προκειμένου να παραστεί στο πρώτο έργο που ολοκληρώθηκε στον Πειραιά με τη νέα διοίκηση του λιμανιού, τόνισε ότι στην Κίνα, αλλά και στην Άπω Ανατολή σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και ήδη υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους Κινέζους για τουρισμό στο εξωτερικό. «Τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια έχουν γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα, μετά τα εκτενή ρεπορτάζ για τη στρατηγική συνεργασία της Cosco Shipping με τον ΟΛΠ. Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης για χιλιάδες Κινέζους τουρίστες» σημείωσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άντρας του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου της Κίνας.
Το έργο κατασκευάστηκε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων αφού έχει μήκος 284 μ. και βάθος 11 μ. ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8.415 τ.μ. Έτσι οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων).