Οι πληρωμές από το εξωτερικό μέσω PayPal που έλαβαν οι Έλληνες έμποροι αυξήθηκαν κατά 30% το πρώτο εξάμηνο του 2014, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Οι βασικές κατηγορίες εξαγωγών περιλάμβαναν ταξιδιωτικές υπηρεσίες, υπηρεσίες διαδικτύου, είδη μόδας και οικιακής χρήσης, εξαρτήματα αυτοκινήτων, βιβλία, λογισμικά και κινητά τηλέφωνα. Το 2014, πάνω από 10.000 ενεργοί έμποροι στην Κεντρο-Ανατολική Ευρώπη σύναψαν συνεργασία με την PayPal, προκειμένου να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους διεθνώς.
Πέρα από την Ελλάδα, τα διεθνή στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διαδικτυακές εξαγωγές εξακολουθούν να αυξάνονται σταθερά, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι εξαγωγές των ντόπιων και παραδοσιακών προϊόντων επιβραδύνεται σε πολλές αγορές. Η τάση αυτή είναι εμφανής κυρίως εντός των συνόρων των 27 μελών της Ε.Ε., όπου τα μεταφορικά κόστη είναι σχετικά χαμηλά, χωρίς την ισχύ δασμών. Ενώ τουλάχιστον 10% των Ελλήνων εμπόρων πουλάνε online, 44% από αυτούς δέχθηκαν παραγγελίες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες το 2012.
«Το μέγεθος της ευκαιρίας αυτής δεν είναι καθόλου αμελητέο και δεν θα έπρεπε να υποτιμηθεί. Το διασυνοριακό εμπόριο το 2013 ξεπέρασε τα 10 δις δολάρια, αποτελώντας το 25% του συνολικού όγκου των πληρωμών της PayPal τη χρονιά εκείνη, ενώ νέοι διαδικτυακοί διάδρομοι εξαγωγών κάνουν την εμφάνισή τους με ταχείς ρυθμούς. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις πλέον γοργά αναπτυσσόμενες αγορές εξαγωγών στην περιοχή της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης και πέρα από αυτή», δήλωσε ο Damien Perillat, Managing Director της PayPal στην Περιφέρεια της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Η Ευρώπη στην πρώτη γραμμή των καλύτερων ξένων αγορών για τους Έλληνες εμπόρους το πρώτο εξάμηνο του 2014
Οι Έλληνες έμποροι δέχονται παραγγελίες κυρίως από καταναλωτές από την Ευρώπη, περιλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασίλειου (16%) και της Γερμανίας (10%), η Βόρεια Αμερική όμως παραμένει ως μια βασική αγορά που στέλνει χρήματα online στην Ελλάδα (31%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο καταμερισμός των βασικών αγορών που οφείλονται για την εντυπωσιακή αύξηση στην αξία των ελληνικών εξαγωγών έχει παραμείνει σχεδόν ο ίδιος τα τελευταία έτη.
Δύο είναι οι λόγοι που οδηγούν στην επιτυχία των ελληνικών καταστημάτων στο εξωτερικό: τα προϊόντα και οι ανταγωνιστικές τιμές. Οι περισσότεροι δυτικοί διασυνοριακοί καταναλωτές παραδέχονται ότι αγοράζουν από το εξωτερικό επειδή κοστίζει λιγότερο (80%) ή επειδή βρίσκουν «μεγαλύτερη ποικιλία σε είδη που δεν μπορούν να αποκτήσουν στην τοπική αγορά» (79%).
Η AirTickets, το ηλεκτρονικό ταξιδιωτικό πρακτορείο που διευκολύνει την εύρεση και την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τη διαμονή σε καταλύματα, την ενοικίαση αυτοκινήτων, τις οδικές μετακινήσεις, καθώς και τις εκδρομές και άλλες τουριστικές δραστηριότητες παγκοσμίως, παρατηρεί μεγάλη αύξηση του όγκου των διασυνοριακών του πωλήσεων να έχει προκύψει μέσω της PayPal. Άλλοι δημοφιλείς έμποροι περιλαμβάνουν για παράδειγμα την εταιρεία Datasteam Technologies, η οποία εξειδικεύεται σε παιχνίδια online.
Οι καταναλωτές που αγοράζουν από καταστήματα που ανήκουν σε Έλληνες εμπόρους προτιμούν να κάνουν χρήση της PayPal, με δεδομένο το γεγονός ότι τους προσφέρει ασφάλεια και προστασία στις συναλλαγές τους. Αυτό σημαίνει πως οι αγοραστές μπορούν να αιτηθούν την επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μη παραλαβής του προϊόντος που αγόρασαν ή επειδή το είδος δεν ταιριάζει με την περιγραφή που παρείχε ο πωλητής. Σύμφωνα με την έρευνα Ipsos Vantis που έλαβε χώρα σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, οι αγοραστές από το Ηνωμένο Βασίλειο (62% σε τοπικό και 58% σε διεθνές επίπεδο), την Γερμανία (65% σε τοπικό και 58% σε διεθνές επίπεδο) και την Γαλλία (40%) επιλέγουν την λύση της PayPal και την προτιμούν πάντοτε, όταν αυτή παρέχεται ως ένας από τους τρόπους πληρωμής. Η έρευνα επισημαίνει επίσης ότι το ένα τρίτο των διασυνοριακών αγοραστών από χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία, δεν αντιλαμβάνονται καν πως το προϊόν αγοράστηκε από ξένο έμπορο. Τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά καταστήματα αναπτύχθηκαν, ωρίμασαν και άρχισαν να αποζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό. Οι πλέον σημαντικές επιχειρήσεις προσφέρουν το περιβάλλον του χρήστη (interface) στις πιο δημοφιλείς γλώσσες, όπως τα αγγλικά και τα γερμανικά.
Η διαδικασία της αγοράς και της εξόφλησης έχει βελτιωθεί και μέσω φορητών μέσων και κάθε αποστολή δύναται να εντοπιστεί σχεδόν σε αληθινό χρόνο.