Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Οι παγίδες στην αγορά καυσόξυλων
Ενημέρωση σχετικά με τις υποχρεώσεις των πωλητών καυσόξυλων
Πέμπτη, 10/11/2016

Οδηγίες σχετικά με την αγορά καυσόξυλων, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν παγίδες δίνει με ανακοίνωσή της στους καταναλωτές η Γενική Γραμματεία Καταναλωτη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση,

1. Οι λιανοπωλητές καυσόξυλων οφείλουν να εξασφαλίζουν με κάθε πρόσφορο τρόπο την προστασία των καυσόξυλων από δυσμενείς καιρικές συνθήκες που ενδέχεται να αλλοιώσουν τα χαρακτηριστικά των προς διάθεση προϊόντων. 

2. Η λιανική πώληση καυσόξυλων γίνεται κατ’ όγκο με μονάδα μέτρησης είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο στοιβαχτού» (m3 στοιβαχτού), είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο χύδην» (m3 χύδην), τα οποία ορίζονται ως εξής:

Χωρικό κυβικό μέτρο στοιβαχτού νοείται ο όγκος του κυβικού μέτρου που καταλαμβάνεται από τακτικά στοιβαγμένα καυσόξυλα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων κενών. 
Χωρικό κυβικό μέτρο χύδην νοείται ο όγκος του κυβικού μέτρου που καταλαμβάνεται από χύδην καυσόξυλα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων κενών.

Ο καταναλωτής οφείλει να ενημερώνεται για το αν η προσφερόμενη τιμή αναφέρεται σε στοιβαχτή ή χύδην μορφή πώλησης.

3. Στους χώρους πώλησης καυσόξυλων οι λιανοπωλητές οφείλουν να αναρτούν σε εμφανές σημείο τιμοκατάλογο ανά είδος ξύλου, με την τιμή σε m3 χύδην και m3 στοιβαχτού, αντίστοιχα, καθώς και τον όγκο των περιεκτών (κλωβοί, παλέτες, σάκοι, κ.λ.π.), που ενδεχομένως χρησιμοποιούν για τη διάθεση των καυσόξυλων. Επίσης οφείλουν να διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό μέτρησης μήκους για τον υπολογισμό του όγκου.

4. Απαγορεύεται η πώληση ή δωρεάν διάθεση οποιασδήποτε ξυλείας εμποτισμένης με πισσέλαιο (κομμένη ξυλεία από παλιούς στύλους ΔΕΗ/ΟΤΕ) ή «πράσινης» ξυλείας (εμποτισμένης με άλατα) ή οποιαδήποτε τεχνητής ξυλείας συγκολλημένου ξύλου (κόντρα πλακέ, νοβοπάν, ινοσανίδων/MDF), καθώς η καύση των ανωτέρω προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην υγεία και στο περιβάλλον.

Σε ότι αφορά την πώληση Καυσίμων Στερεής Βιομάζας, 

1. Τα προσυσκευασμένα καύσιμα στερεής βιομάζας, κατά τη λιανική τους πώληση πρέπει να αναγράφουν στη συσκευασία τους μεταξύ άλλων, τα εξής:

Εμπορική μορφή προϊόντος (Πέλετς ξύλου, Μπριγκέτες ξύλου, Ροκανίδια ξύλου - woodchips, δαδί, καυσόξυλα, μη ξύλινα πέλετς, ελαιοπυρήνας, πυρηνόξυλο, χημικά επεξεργασμένη βιομάζα,  κ.τ.λ.)
Προέλευση – Πηγή (π.χ. είδος ξυλείας) – Κλάση (βάσει προτύπου ΕΛΟΤ)
Τόπος παραγωγής 
Ονομαστική ποσότητα περιεχομένου σε χιλιόγραμμα (kg)
Μέγιστη υγρασία (%)
Εμπορική ονομασία – Στοιχεία του υπεύθυνου διάθεσης του προϊόντος

Επιπλέον, στο χώρο διάθεσής τους πρέπει να υπάρχει πινακίδα, όπου θα αναγράφονται εμφανώς η εμπορεύσιμη μορφή, η προέλευση, η πηγή και η κλάση τους (βάσει προτύπου ΕΛΟΤ).

2. Η λιανική πώληση των καυσίμων στερεής βιομάζας (πλην των καυσόξυλων) γίνεται κατά βάρος με μονάδα μέτρησης το χιλιόγραμμο (kg). 

Συναφείς αναρτήσεις
Πρόστιμο συνολικού ύψους 120.000 ευρώ στην επιχείρηση “JMC ΑΕ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ” που διατηρούσε το ...
Υπουργέίο Ενέργειας και Περιβάλλοντος
Eνημερωτική εκστρατεία για τα νέα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου, σχεδιάζει το υπουργείο ...
Διαφορετικά πρόστιμο έως 100.000 ευρώ
Πλαφόν κέρδους σε στερεά καύσιμα τα οποία προορίζονται για τη θέρμανση εσωτερικών χώρων επιβάλλει η κυβέρνηση, με τροπολογία η ...
Εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων από τις Δασικές Υπηρεσίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά των καυσόξυλων εξέδωσε ο Υφυπουργός ...
  Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοινώνει στο καταναλωτικό κοινό και στις επιχειρήσεις ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ...
Στο κυνήγι οι εισπρακτικές εταιρείες
Η  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών κατά τη διάρκεια του ...
Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή
Με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας καταναλωτή  (15η Μαρτίου) ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έκανε την ...
Γενική Γραμματεία Εμπορίου
Με τον ν. 4512/2018 παρέχεται στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης το νομοθετικό εργαλείο της διοικητικής κωδικοποίησης του ν.2251/1994, ο ...
 
 
Η  λίστα με τα 123 προϊόντα που έχουν ενταχθεί ως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών από 6% ως 15%. Στη λίστα περιλαμβάνονται προϊόντα ευρείας ...
Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τα μέλη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής η πρόταση του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, για ...
Πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «σχολικό καλάθι» και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο e-katanalotis από τις υπόχρεες επιχειρήσεις ...
«Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, η μάχη για την μείωση του κόστους ζωής συνεχίζεται με σχέδιο και επιμονή. Ιδιαίτερα για τα βασικά είδη διαβίωσης ...
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν έχουμε φτάσει εκεί που ...
Η πλήρως αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο ...
Συνάντηση εργασίας μεταξύ του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, συνοδευόμενου από την Αναπληρώτρια Συνήγορο του Καταναλωτή κα. Βασιλική Μπώλου και τον Βοηθό ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη τα ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, πραγματοποίησε επίσκεψη σήμερα, Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου, σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά την ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας παιχνιδιών και εποχικών ειδών (Jumbo)  ενόψει της εορταστικής περιόδου ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Εμπορικό ...
H Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την “Ημέρα των Ευχαριστιών” (Thanksgiving) ως η αρχή της Χριστουγεννιάτικης ...