Ένα νέο εκπτωτικό επταήμερο -αυτή τη φορά μόνο στην online αγορά- έρχεται να δελεάσει τους Έλληνες καταναλωτές.
Στα πρότυπα της Cyber Monday -κατά τη διάρκεια της οποίας διεθνώς σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεων φέτος-, ο ελληνικός σύνδεσμος των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου GRECA επαναλαμβάνει την πρωτοβουλία διενέργειας εκπτώσεων μέσω των e-shops από την 1η έως την 7η Δεκεμβρίου.
Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο GRECA και τα μέλη του αφενός επιχειρούν να κερδίσουν μέρος της καταναλωτικής πίτας και αφετέρου να εδραιώσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, η οποία υπολείπεται στην Ελλάδα έναντι άλλων ανεπτυγμένων αγορών. Και όχι αναίτια, καθώς μερίδα του ηλεκτρονικού επιχειρείν λειτουργεί είτε καιροσκοπικά είτε παρανόμως. Σχολιάζοντας μάλιστα πρόσφατη ανακοίνωση της ΓΓΔΕ, σύμφωνα με την οποία ελληνικά e-shops (κυρίως με τεχνολογικά προϊόντα μεγάλης αξίας) εμπλέκονται σε απάτη υπεξαίρεσης ΦΠΑ, η διοίκηση του GRECA κάνει λόγο για ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο, το οποίο χρειάζεται τη συνεργασία όλων των παραγόντων για την αντιμετώπισή του.
Προκειμένου δε να υποστηρίξει την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, ο σχετικά νεοσύστατος GRECA προχωρεί στη θεσμοθέτηση του Σήματος Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, το οποίο χορηγείται σε όσες εταιρίες πληρούν 120 κριτήρια πιστότητας και ποιότητας.
Το GRECA TRUSTMARK είναι εγκεκριμένο από τον ECommerce Europe, που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα εξωστρέφειας, καθώς ανοίγει νέους επιχειρηματικούς διασυνοριακούς δρόμους για τα ελληνικά eShops (αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 10.000 πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη).
Ταυτόχρονα έχει την υποστήριξη αρκετών εμπορικών φορέων αλλά και της Πολιτείας, ειδικότερα δε της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μάλιστα χθες ο GRECA, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Αντώνης Παπαδεράκηςδήλωσε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί έναν κρίσιμο πυλώνα ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου -σε συνεργασία με το Υπουργείο, τον GRECA και άλλους αρμόδιους φορείς- είναι σε φάση υλοποίησης αρκετών δράσεων και ενεργειών όπως τη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για τα Σήματα Αξιοπιστίας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τη δημιουργία του Ειδικού Μητρώου Προμηθευτών, τη μείωση του γεω-αποκλεισμού και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, τις ψηφιακές συμβάσεις κ.α.
Οι προσπάθειες οργάνωσης της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια αναγκαιότητα καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν πλέον μέρος της καταναλωτικής επιλογής και για το 2016 εκτιμώνται αυξημένες κατά 17% σε αξία στην Ελλάδα.
Θεωρώντας λοιπόν ότι έχει δημιουργηθεί μια ικανή κρίσιμη μάζα και από την πλευρά της ζήτησης αλλά και της προσφοράς, φέτος 100 και πλέον ηλεκτρονικά καταστήματα-μέλη του GRECA αναμένεται να συμμετάσχουν στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Πρόκειται για αριθμό συμμετοχών κατά 50% αυξημένο, που απηχεί τη δυναμική μιας αναπτυσσόμενης αγοράς αλλά και ενός θεσμού που ξεκίνησε μόλις το 2013.
Το 2015, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο GRECA, καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 49,7% τη συγκεκριμένη εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους, καθώς και αύξηση πωλήσεων κατά 34% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα. Οι προσφορές δε άγγιξαν έως και το 70% σε κάποιες περιπτώσεις, τάση που φαίνεται πως θα εκδηλωθεί και φέτος.