Αύξηση πωλήσεων παρά την περαιτέρω πτώση της αγοράς οικιακού εξοπλισμού και βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους της παρουσίασε η House Market, εταιρία του ομίλου Φουρλή, η οποία διαχειρίζεται την ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,2% σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2015 καθώς διαμορφώθηκαν στα 291,3 εκατ. έναντι των 279,6 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Η επίδοση αυτή μάλιστα ήρθε χωρίς βοήθεια από το δ’ τρίμηνο -το παραδοσιακά πλέον εμπορικό της χρονιάς- καθώς οι πωλήσεις για το εξεταζόμενο διάστημα υποχώρησαν στα 82,3 εκατ. ευρώ από 85,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Παρ' όλα αυτά η συνολική παραγωγή της χρονιάς επέτρεψε στη House Market να εμφανίσει επίσης σημαντική βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, το οποίο διαμορφώθηκε στο 40,2% από 38,9%. Τα κέρδη EBITDA έφτασαν το ποσό των 27,5 εκατ. έναντι ποσού 23,6 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ παρουσίασε κέρδη προ φόρων 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 4,4 εκατ. ευρώ το 2015.
Στο τέλος του 2016 ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της Fourlis Trade από τη House Market, ωστόσο η ΤRADE LOGISTICS ΑΕΒΕ (θυγατρική της Fourlis Trade) κατά τη χρήση 2016 ενοποιείται πλήρως στον Όμιλο HOUSE MARKET, μόνο όσον αφορά στα στοιχεία της κατάστασης χρηματοοικονομικής θέσης.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η House Market μείωσε στο τέλος του 2016 στα 81,7 εκατ. ευρώ από 90,3 εκατ. τα δάνειά της. Υπενθυμίζεται ότι το φθινόπωρο του 2016 η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο εταιρικό ομόλογο, τα κεφάλαια του οποίου αξιοποιούνται τόσο σε επενδύσεις στο δίκτυο ΙΚΕΑ, στην κεφαλαιακή ενίσχυση της Trade logistics, όσο και ως κεφάλαιο κίνησης.
Στη φωτογραφία ο κ. Β. Φουρλής, επικεφαλής του ομίλου