Σημάδια επιτάχυνσης δείχνει ο πληθωρισμός τον Μάρτιο σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ. Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του Μαρτίου 2017 με τον αντίστοιχο του Μαρτίου 2016, προέκυψε αύξηση 1,7% έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2016 με το 2015.
Ταυτόχρονα, o Γενικός ΔΤΚ τον Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2017, παρουσίασε άνοδο 1,8% έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2016 - Μαρτίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015 - Μαρτίου 2016, καταγράφει μείωση 0,3% έναντι μείωσης 1,4% το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η σύγκριση των τιμών
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% τον μήνα Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 1,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
• Κατά 2,8% της ομάδας Aλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
• Κατά 0,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• Κατά 3,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
• Κατά 8,6% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
• Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,7% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία - καφενεία - κυλικεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
• Κατά 3,3% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• Κατά 2,7% της ομάδας Υνεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, παραιατρικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,2% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό - υπολογιστές - επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
• Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Κατά 2,0% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.