Η Alitalia ξεκινά διαδικασίες για πτώχευση για δεύτερη φορά μέσα σε μια δεκαετία, αφότου οι εργαζόμενοί της απέρριψαν περικοπές θέσεων εργασίας και παραχωρήσεις που συνδέονται με ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης δύο δισ. ευρώ, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Το σχέδιο αυτό στόχευε στο να σώσει την ιταλική αεροπορική εταιρία, η οποία δεν έχει καθόλου μετρητά.
Το συμβούλιο του αερομεταφορέα συνεδρίασε σήμερα, αφότου οι μέτοχοι της Alitalia απεφάνθησαν την «ανικανότητά» του να υλοποιήσει τα σχέδια ανακεφαλαιοποίησης, μετά τη δυσμενή ψηφοφορία των εργαζομένων.
Οι μέτοχοι ψήφισαν ομόφωνα για νέα, ειδική διοίκηση, ανέφερε η Alitalia σε ανακοίνωσή της. Στο πλαίσιο της ιταλικής νομοθεσίας, η κυβέρνηση θα πρέπει να προσφέρει προσωρινά κεφάλαια (stop gap funds) για να διατηρήσει τις δραστηριότητες, ενώ θα ορίσει επιβλέποντες ώστε είτε να μεταστρέψουν την κατάσταση είτε να διατάξουν τη ρευστοποίηση του μεταφορέα.
Με την κίνησή του αυτή, το συμβούλιο της Alitalia «αναγνώρισε τη σοβαρή οικονομική κατάσταση της εταιρίας», ανέφερε ο μεταφορέας στην ανακοίνωσή του.
Η νέα διαχείριση θα αναλάβει την ευθύνη της επιχείρησης και θα παρουσιάσει μια νέα στρατηγική, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πωλήσεις, μειωμένες δραστηριότητες και περικοπές θέσεων εργασίας, με στόχο να γίνει η αεροπορική εταιρία βιώσιμη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Σε περίπτωση που δεν μπορέσει να αντιστραφεί η κατάσταση, οι διαχειριστές μπορεί να διατάξουν τη ρευστοποίηση της Alitalia.
Η εταιρία, της οποίας μεγάλοι μέτοχοι είναι η Etihad Airways με έδρα στο Αμπού Ντάμπι και ιταλικές τράπεζες, γνωστοποίησε την περασμένη εβδομάδα πως είχε εξαντλήσει όλες τις επιλογές της για να παραμείνει ικανοποιητικά κεφαλαιοποιημένη, αφότου οι εργαζόμενοί της απέρριψαν το σχέδιο που περιλάμβανε την περικοπή 1.600 θέσεων.
Το πρακτορείο υπενθυμίζει ότι η εταιρία, η οποία απασχολεί 12.500 άτομα, παραπαίει από το 2008 και μετά, στον απόηχο της προηγούμενης πτώχευσής της.
Στη φωτογραφία ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζεντιλόνι