Μεταξύ άλλων, η έρευνα καταδεικνύει πως η διαχείριση των κινδύνων φήμης και η συμμόρφωση με το ρυθμιστικό πλαίσιο και τα πρότυπα αναφοράς, αποτελούν τις δύο βασικές προτεραιότητες των τραπεζών, αναδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη ανάγκη για εξισορρόπηση της διαχείρισης απειλών και της υποστήριξης της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
Tην ίδια ώρα, η ΕΥ εστιάζει σε δύο αναπτυξιακές προτεραιότητες για τον κλάδο:
την προσέλκυση και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού
τις επενδύσεις σε πελατοκεντρικές τεχνολογίες
Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτίωση πέντε συγκεκριμένων τομέων της εσωτερικής τους λειτουργίας:
Αναμόρφωση: Ο τραπεζικός κλάδος θα συγκεντρωθεί γύρω από τέσσερα βασικά επιχειρηματικά μοντέλα: τοπικά καταστήματα, παγκόσμια καταστήματα, περιφερειακούς πρωταθλητές και διεθνείς υπερ-τράπεζες. Οι τράπεζες θα πρέπει να επιλέξουν πώς θα τοποθετηθούν και, στη συνέχεια, να αναδιαρθρώσουν τις λειτουργίες τους ανάλογα.
Έλεγχος: Οι τράπεζες πρέπει να ενισχύσουν την προσέγγιση των τριών γραμμών άμυνας ως προς τη διαχείριση κινδύνου, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητά τους, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στη διαχείριση των πωλήσεων και δημιουργώντας απλούστερες αλυσίδες αξίας.
Προστασία: Οι τράπεζες οφείλουν να ελαχιστοποιήσουν τις εσωτερικές και εξωτερικές απειλές, αποδεικνύοντας ότι διαθέτουν έτοιμα συστήματα για την πρόληψη του ξεπλύματος χρήματος και του οικονομικού εγκλήματος. Παράλληλα, θα πρέπει να προετοιμαστούν για τις κυβερνο-επιθέσεις, αλλά και για μελλοντικές διακοπές λειτουργίας.
Βελτιστοποίηση: Ο δείκτης λειτουργικών δαπανών προς το ενεργητικό των τραπεζών έχει διαφοροποιηθεί ελάχιστα τα τελευταία πέντε χρόνια. Για να σημειώσουν κάποια πρόοδο, οι τράπεζες πρέπει να στραφούν προς μια μακρόπνοη προσέγγιση, να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες και να επιτύχουν την «αποτελεσματικότητα της επόμενης γενιάς» όσον αφορά στη διαχείριση δαπανών.
Ανάπτυξη: Καθώς οι πελάτες εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν χρηματοπιστωτικά προϊόντα που προσφέρονται από μη παραδοσιακούς παίκτες, οι τράπεζες θα χρειαστεί να επενδύσουν στο ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνολογία, για να υποστηρίξουν την καινοτομία και να υπερασπιστούν το μερίδιο αγοράς τους, εξασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητά τους.