Η Citroen είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που έχει περάσει από πολλά κύματα, κυρίως λόγω των προέδρων της που δεν μπορούσαν σε καμία περίπτωση να «διαβάσουν» το πνεύμα του ιδρυτή Αντρέ Σιτροέν.
Ένα από τα πιο επαναστατικά συστήματα που παρουσιάστηκε σε αυτοκίνητο όχι μόνο της Citroen ήταν η υδροπνευματική ανάρτηση.
Ακόμα και σήμερα εκτός από τον τρόπο που αποσβένει τις κακοτεχνίες των δρόμων συνδυάζει απαράμιλλη άνεση με άψογη οδική συμπεριφορά.
Η DS ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την υδροπνευματική ανάρτηση.
Ένα πολύ μπροστά σχεδιαστικά αυτοκίνητο για την εποχή (μέσα 10ετίας του ’50), όπου η αισθητική συνδύαζε υψηλή τεχνολογία.
Η υδροπνευματική ανάρτηση δοκιμάστηκε κατά κάποιον τρόπο στο μοντέλο Traction Avant, προς το τέλος της καριέρας του, πριν περάσει σε πλήρη εφαρμογή στη μοναδική DS.
To πλέον χαρακτηριστικό της DS ήταν η ανύψωση της ανάρτησης όταν ο οδηγός «έβαζε» μπροστά τον κινητήρα, ενώ όταν τον έσβηνε το αμάξωμα μείωνε στο ελάχιστο την απόσταση από το έδαφος.
Στην κεντρική κονσόλα μάλιστα υπήρχε ένας διακόπτης που ρύθμιζε την ανάρτηση ο οδηγός αναλόγως της επιφάνειας του εδάφους.
Από το ίδιο υδραυλικό σύστημα τροφοδοτούνταν και τα φρένα. Η DS μάλιστα είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με στάνταρ δισκόφρενα, καθώς και το πρώτο με περιστρεφόμενους προβολείς.
Τα φώτα έστριβαν ακολουθώντας τη φορά του τιμονιού.
Επαναστατικές ιδέες που ειδικά η υδροπνευματική ανάρτηση βρήκε εφαρμογή και σε νεώτερα μοντέλα από την DS όπως GS, SM, CX, BX, ΧΜ, Xantia, C6 και C5 που ήταν το τελευταίο μοντέλο στο οποίο τοποθετήθηκε η υδροπνευματική ανάρτηση.
Στο video που ακολουθεί δείτε το πώς λειτουργούσε η υδροπνευματική ανάρτηση καθώς και μερικές δοκιμές με άλλα μοντέλα της κατηγορίας στο πλαίσιο της οδικής συμπεριφοράς.