Πέντε χρηματοδοτικές συμβάσεις ύψους 815 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν αυτοκινητοδρόμους, το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη βελτίωση των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, υπέγραψε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η ελληνική κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα τα χρήματα θα κατευθυνθούν στα εξής έργα:
200 εκατ. ευρώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Το πόσο αποτελεί την α' δόση από το σύνολο της εγκεκριμένης από την ΕΤΕπ πίστωσης, συνολικού ύψους 400 εκ. για το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η κατασκευή της Επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώς έργο έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α. - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνολικό προϋπολογισμό 518 εκ. ευρώ. Περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Προβλέπονται επίσης οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση. Με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά τον Δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότερο από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 5 έτη και θα παραδοθεί εντός του 2018.
300 εκατ. ευρώ για τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.
Το συγκεκριμένο δάνειο θα στηρίξει οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους όσον αφορά τον κύριο άξονα μεταφορών της χώρας (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), ο οποίος ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα προτεραιότητας. Το δάνειο θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 239 χλμ. και μικρότερα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 434 χλμ. πάνω σε αυτόν τον κύριο άξονα. Πρόκειται για τη δεύτερη και τελευταία δόση από τη χρηματοδοτική διευκόλυνση ύψους 650 εκατ. ευρώ που παρέχει η ΕΤΕπ για την επανεκκίνηση των κατασκευαστικών έργων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.
180 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση του ηλεκτρικού δικτύου
Χορηγείται στη ΔΕΗ για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και την επέκτασή του που θα δώσει τη δυνατότητα για περίπου 180.000 νέες συνδέσεις στην Ελλάδα.
135 εκατ. ευρώ για το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων
Οι συμβάσεις αυτές αφορούν χρηματοδότηση ομάδας Έργων με την γενική επωνυμία «Transmission I» ύψους 70 εκατ. ευρώ και του έργου «Διασύνδεση των Κυκλάδων Φάση Α'» ύψους 65 εκατ. ευρώ, τα οποία αποτελούν υποσύνολα της συνολικής εγκεκριμένης χρηματοδότησης των 140 εκατ. ευρώ και 130 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, με χρονικό ορίζοντα αποπληρωμής των δανείων και για τις δύο Συμβάσεις τα 20 έτη. Ταυτόχρονα, η ΕΤΕπ συμμετέχει στη χρηματοδότηση σημαντικών έργων για το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας όπως είναι η γραμμή ΥΤ Μεγαλόπολης - Πάτρας, η διασύνδεση Πολυπόταμος - Νέα Μάκρη αλλά και τα άλλα μικρότερα έργα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ενεργειακής διαχείρισης που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ, συμβάλλοντας ενεργά στην επίτευξη των εθνικών στόχων για ενεργειακή ασφάλεια, ανάπτυξη των ΑΠΕ και προστασία του περιβάλλοντος».