Με εισοδηματικά κριτήρια διαμορφώνεται το ύψος των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, ενώ, γίνεται εισαγωγή νέων κατηγοριών παραβάσεων, -πχ αντικοινωνική συμπεριφορά-, παράλληλα, δε και ποινών δίχως οικονομική επιβάρυνση.
Αυτό προκύπτει από όσα προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, έκανε γνωστό ότι στο μέλλον θα υπάρξουν εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα των οποίων οι αρχικές τιμές ορισμένων θα μειωθούν.
Για την ίδια παράβαση θα ορίζεται μία βασική χρηματική ποινή, πάνω στην οποία θα μπαίνουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα, μετά από διασταύρωση με το υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, οι ποινές θα ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες παραβάσεων: μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας αντίστοιχα, ενώ θα προβλέπονται ποινές και για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς («όπως το πέταγμα του τσιγάρου από το παράθυρο») και συχνής πρόκλησης ατυχημάτων από ενασχόληση του οδηγού με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.
Πρέπει να σημειωθεί πως, σε αρκετές περιπτώσεις η παράβαση δεν θα συνοδεύεται από χρηματικό πρόστιμο, θα αφαιρείται, όμως, το δίπλωμα οδήγησης και η πινακίδα, πρώτα για έναν-δύο μήνες και αν γίνει επανάληψη της παράβασης, για ακόμα μεγαλύτερο διάστημα. Μάλιστα, αν ο ίδιος οδηγός συνεχίσει τις παραβάσεις, θα είναι υποχρεωμένος να δίνει εκ νέου εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης. Κατά τον υπουργό, στόχος είναι η οικοδόμηση ενός «νέου κώδικα αξιών και οδηγικής συμπεριφοράς δεν είναι θέμα τιμωρητικό και έχει να κάνει με την παιδεία, την ασφάλεια και την κοινωνική συμπεριφορά».
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως είπε, είναι το παρκάρισμα σε διαβάσεις ατόμων με ειδικά κινητικά προβλήματα, η ρίψη τσιγάρων έξω από το αυτοκίνητο.
Ο κ.Σπίρτζης προανήγγειλε και αύξηση των ορίων ταχύτητας καθώς και εισαγωγή σημάτων για τα ποδήλατα. Επίσης, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.α.
Σε σχέση με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο για το θέμα των Ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν οι έδρες της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα. Ο ίδιος κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε, να δώσουν σχετικά στοιχεία. Υπογράμμισε, στο μεταξύ, ότι, η πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αλλά, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.