Σε συμφωνία με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες για τους όρους αναδιάρθρωσης του τραπεζικού της δανεισμού, ύψους κοντά στα 100 εκατ. ευρώ προχώρησε η Creta Farms. Με βάση πληροφορίες, πρόκειται για πλήρη αναδιάρθρωση των τραπεζικών δανείων της. Ο τρέχων δανεισμός, βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος, διαμορφώνεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, με βάση τη ρύθμιση, το επιτόκιο διαμορφώνεται κοντά στο 4,5% και η διάρκεια περίπου στη δεκαετία. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρίας, σύντομα αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων συμβάσεων, οπότε η εισηγμένη θα ενημερώσει αναλόγως το επενδυτικό κοινό.
Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους η εταιρεία εμφάνισε υπερδιπλασιασμό EBITDA, θετικό αποτέλεσμα και αύξηση πωλήσεων. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της μητρικής αυξήθηκαν 11% και ανήλθαν σε 47,8 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, κατά το β΄ τρίμηνο του 2014 οι πωλήσεις της εταιρείας επιταχύνθηκαν σημειώνοντας αύξηση 33% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των αλλαντικών συνεχίζει να βρίσκεται υπό πίεση, με μεγάλες προωθητικές ενέργειες από το σύνολο των ανταγωνιστών, καθώς και το γεγονός ότι η λειτουργία της εταιρείας επηρεάστηκε από τη μεγάλη πυρκαγιά στις αποθήκες της στα μέσα Μαρτίου. Στην αύξηση πωλήσεων συνέβαλε σημαντικά η επικέντρωση της εταιρείας στη σειρά «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» και η συνεχής επένδυση στην έρευνα και στην ανάπτυξη, παρουσιάζοντας στην αγορά καινοτομίες και νέες σειρές προϊόντων. Το λειτουργικό EBITDA της εταιρείας ανήλθε σε 7,1 εκατ. ευρώ έναντι 3,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας ανάπτυξη +116,8% και αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 14,8%. Τα κέρδη μετά φόρων παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση από την αντίστοιχη περσινή περίοδο κατά 16,1 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 48,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ το λειτουργικό EBITDA ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 172%. Τα κέρδη προ φόρων και μετά φόρων κατέγραψαν θετικά πρόσημα +0,3 εκατ. ευρώ και +0,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, κατά το α΄ εξάμηνο του 2014 επικεντρώθηκε στρατηγικά στο brand «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ», τη μόνη σειρά αλλαντικών με ελαιόλαδο παγκοσμίως. Οι βασικοί άξονες υποστήριξης που επιλέχθηκαν ήταν η καινοτομία -με αιχμή του δόρατος την premium σειρά «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ Gourmet»- και η διαφήμιση. Με αυτόν τον τρόπο, το brand «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» κατά το α΄ εξάμηνο του έτους αναπτύχθηκε με ρυθμό +21% σε αξία μέσα σε μια στάσιμη αγορά (IRI Ιούνιος 2014).