Την πρώτη επίσημη αποτίμηση της μεγαλύτερης επιχειρηματικής διάσωσης δίνει ο όμιλος Σκλαβενίτη,συμπληρώνοντας ένα χρόνο (1η Μαρτίου) από την ανάληψη της τύχης του δικτύου Μαρινόπουλου.
Ο μεγαλύτερος εργοδότης στη χώρα (21.000 εργαζόμενοι) ολοκλήρωσε τον Φεβρουάριο του 2018 την ευθυγράμμιση των εργασιακών σχέσεων, προσφέροντας αυξήσεις στις αποδοχές περίπου 3,5 χιλιάδων εργαζόμενων, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 16,5% του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού (εξομοιώνοντας εν πολλοίς τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους Μαρινόπουλου με εκείνους του original δικτύου Σκλαβενίτη). Επίσης διατήρησε τις ήδη καταβαλλόμενες αποδοχές σε περίπου 16,5 χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 78,4% του συνόλου.
Η διοίκηση του νέου σχήματος προχώρησε ωστόσο στην αναπροσαρμογή των υψηλόμισθων στελεχών του σχήματος (μια υπόθεση για την οποία έχει χυθεί πολύ μελάνι), μειώνοντας αποδοχές σε 700 στελέχη (ή το 3,1% του συνόλου των εργαζόμενων).
Στο πλαίσιο αυτό η νέα εταιρία προσφέρει εταιρική παροχή, με κατοχύρωση μέρους της υφιστάμενης εταιρικής τους παροχής ως τακτικές αποδοχές, χωρίς να επηρεάζονται οι έως τα 1.700 ευρώ (μικτές αποδοχές). Για τα στελέχη που είναι τοποθετημένα σε καταστήματα, η συγκεκριμένη αναπροσαρμογή τοποθετεί δε τον «κόφτη» στις 2.000 ευρώ μικτά. Ειδικότερα, μέρος της εταιρικής παροχής παύει να είναι σταθερό και συνδέεται με πρόγραμμα επιβράβευσης και δίδεται ως έκτακτες αποδοχές, εφόσον επιτυγχάνονται οι στόχοι που έχουν τεθεί.
Πέραν των αμοιβών και των εργοδοτικών θεμάτων, στον χρόνο που πέρασε ολοκληρώθηκε η συγχώνευση και η εταιρική ανάδειξη του νέου σχήματος αλλά και η ενοποίηση των βασικών επιχειρησιακών δομών (συστήματα IT, logistics κ.ά).
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση 143 καταστημάτων (επί συνόλου 355) του παλαιού δικτύου της Μαρινόπουλος, επαναφέροντας έτσι μέρος του νέου σχήματος στην αγορά.
Η διοίκηση της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ» απέφυγε να διαθέσει οικονομικά στοιχεία απόδοσης των ενεργειών της -δηλαδή τζίρους, αποτελεσματικότητα ανά κατάστημα ή ποιοτικά στοιχεία.
Ωστόσο, η ίδια η αγορά καταγράφει την «επέμβαση» Σκλαβενίτη, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, το 2017 επιτεύχθηκε αύξηση κατά 3,3% στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου (ποσοστό που εν πολλοίς αποδίδεται από τους αναλυτές και παράγοντες της αγοράς στην επαναφορά μέρους του δικτύου από τους νέους ιδιοκτήτες). Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι το επιχειρηματικό πλάνο διάσωσης της Μαρινόπουλος είναι τριετούς σχεδιασμού.
Πηγή: euro2day.gr, της Πένυς Κούτρα