Τους ισχυρισμούς του αμερικανικού hedge fund Quintessential Capital Management αρνείται η Folli Follie Group με νεότερη ανακοίνωσή της.
Η διοίκηση της εταιρείας διαψεύδει εν συνόλω αλλά και σημείο προς σημείο τα όσα ισχυρίζεται το fund τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να οδηγηθεί η μετοχή σε limit down και στα 10,74 ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία ερευνά ποιοι "απέκτησαν παράνομο όφελος" από την παραπλανητική έκθεση.
Στην ίδια ανακοίνωση ενημέρωνε ότι "έχει ήδη αναθέσει στους νομικούς συμβούλους της να κινηθούν με οποιοδήποτε τρόπο κρίνουν σκόπιμο προκειμένου να προασπίσουν, σε αστικό και ποινικό επίπεδο, τα δικαιώματα της Εταιρείας, των μετόχων της και εν γένει του επενδυτικού κοινού".
Η διάψευση σημείο - σημείο
Αναλυτικά, η διοίκηση του Folli Follie Group παραθέτει τις απαντήσεις της επί των ισχυρισμών Α έως F της επίμαχης έκθεσης:
A. "Το δίκτυο των σημείων πωλήσεων (Points of Sales - POS) εμφανίζεται σημαντικά μικρότερο από το αναμενόμενο".
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Folli Follie:
Το 2016 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε λειτουργία, ήταν 634
Το 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε
λειτουργία, ήταν 587
Η διοίκηση σημειώνει ότι κατά τη συνήθη πορεία της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και στο πλαίσιο της διαδικασίας διαρκούς ανανέωσης και αναβάθμισης, του επαναπροσδιορισμού, καθώς και της επανεξέτασης της παρουσίας της στα καταστήματα συμβατικού τύπου και επίσης, λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στον χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων, μείωσε κατά τη διάρκεια των ετών 2016 και 2017, για το brand της Folli Follie, τα Σημεία Λιανικής Πώλησης (Points of Sales) κατά 47, φθάνοντας έτσι τον αριθμό 587 Σημείων Λιανικής Πώλησης μέχρι το τέλος του 2017.
"Ως εκ τούτου, αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο η QCM εσκεμμένα δηλώνει ότι τα Σημεία Λιανικής Πώλησής μας είναι 289, με δεδομένο το γεγονός
ότι στο τέλος του 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης που βρίσκονταν σε λειτουργία ήταν 587 (συμπεριλαμβανομένων των boutiques, shop in shop, counters, outlets, αφορολόγητων και φορολογημένων πωλήσεων σε αεροδρόμια, καθώς και πωλήσεων πτήσεων μέσω αεροπορικών εταιρειών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα brands της Links of London και τα λοιπά brands)", σημειώνεται στην ανακοίνωση.
B. "Επιτόπιοι έλεγχοι"
Τα καταστήματα στη Madison and Soho έχουν αναβαθμιστεί κάτω από το νέο store concept του FF Brand και έχουν μεταφερθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, εξηγεί η διοίκηση. "H QCM σκοπίμως παραλείπει να το γεγονός αυτό".
C. "Διαδικτυακή παρουσία"
Σε ό,τι αφορά την ανάλυση της διαδικτυακής της παρουσίας, η διοίκηση σημειώνει ότι η σύγκριση που έγινε μεταξύ της Folli Follie και των ανταγωνιστών της είναι παραπλανητική καθώς εστιάζει στο Instagram και στο Facebook τα οποία δεν χρησιμοποιούνται στην Κίνα διότι έχουν απαγορευτεί. Όπως εξηγεί, το αποτύπωμα της εταιρείας στα social media θα έπρεπε αντ’ αυτού να μετρηθεί με βάση τον αριθμό των "followers" της στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο Weibo. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ο αριθμός των "followers" της εταιρείας σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστών της παρουσιάζει μια διαφορετική και πιο ακριβή εικόνα:
Weibo
Folli Follie: 442.000
Pandora: 38.000
Kate Spade: 240.000
Michael Kors: 667.000
Ως προς τη συσχέτιση ανάμεσα στην κίνηση στις ιστοσελίδες της Folli Follie και στις πωλήσεις μέσω των ψηφιακών της καναλιών, η εταιρεία αναφέρει ότι η Quintessential κάνει άλλη μία παραπλανητική υπόθεση καθώς αγνοεί τις πωλήσεις από ιστοσελίδες τρίτων (αγορές-marketplaces) οι οποίες έχουν τεθεί στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας για τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις. "Η Folli Follie, από νωρίς αντιλήφθηκε τη διείσδυση και τη δύναμη των τοπικών αγορών για την προώθηση των διαδικτυακών της πωλήσεων στην Κίνα και για αυτό έχει επενδύσει επιτυχώς στην παρουσία της εκεί την τελευταία πενταετία, αντλώντας σχεδόν των σύνολο των διαδικτυακών της εσόδων από τις συγκεκριμένες αγορές", επισημαίνει η διοίκηση.
D. "Οικονομική ανάλυση"
Στο σκέλος αυτό, η διοίκηση της Folli Follie αναφέρει πως "είναι ευρέως γνωστό ότι η FFG δημοσιεύει τις τριμηνιαίες ενοποιημένες οικονομικές εκθέσεις και ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι οι αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές οφείλονται στο επιχειρηματικό μοντέλο χονδρικής του Ομίλου, το οποίο βασίζεται σημαντικά στο κεφάλαιο κίνησης". "Στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, το κεφάλαιο κίνησης μειώνεται σταδιακά ως ποσοστό επί των πωλήσεων, ενώ το ότι εστιάζουμε στρατηγικά στην ανάπτυξη omni-channels είναι κάτι που θα αλλάξει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο και θα βελτιώσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές", σημειώνει η Folli Follie.
E. "Κινεζικές θυγατρικές"
Η διοίκηση σημειώνει ότι το fund Quintessential Capital Management "ισχυρίζεται λαθεμένα στην έκθεσή του πως η FF Group ισχυρίζεται ότι πωλήσεις ύψους 1 δισ. δολ. προέρχονται από την Ασία, εκ των οποίων η Κίνα "υποτίθεται" ότι κατέχει τη μερίδα του λέοντος". "Αυτός ο ισχυρισμός είναι τόσο λαθεμένος, όσο και παραπλανητικός", αναφέρει η Folli Follie Group και συμπληρώνει: "Η πραγματικότητα είναι ότι οι πωλήσεις 1 δισ. δολ. αφορούν στις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού και περιλαμβάνει όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και duty free επιχειρήσεων σε όλες της χώρες της περιοχής Ασίας - Ειρηνικού. Οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση, σχετίζονται με ένα μέρος των κινεζικών λιανικών δραστηριοτήτων που συνιστούν μόνο μια μικρή μερίδα των κινεζικών και των συνολικών ενοποιητικών δραστηριοτήτων στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού".
F. "Επιφυλάξεις σχετικά με τους ελεγκτές"
Η Folli Follie αναφέρει ότι "η Ecovis είναι παγκόσμια ηγέτιδα ελεγκτική εταιρεία με περισσότερα από 6.500 στελέχη που δραστηριοποιείται σε πάνω από 70 χώρες. Κατατάσσεται 18η μεταξύ των παγκόσμιων ελεγκτικών εταιρειών με σημαντική γεωγραφική κάλυψη και ουσιώδη σχέδια επέκτασης". Παράλληλα, σημειώνεται ότι "η FF Group σκοπεύει να συνεργαστεί με την Ecovis όσον αφορά τις κινεζικές θυγατρικές, γεγονός που συμβαδίζει και με τα σχέδια επέκτασης της Ecovis στην εν λόγω περιοχή."
"Ως αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω, είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα συμπεράσματα της έκθεσης της QCM είναι παραπλανητικά. Το γεγονός ότι η QCM γνωρίζει πολύ καλά τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία και έχει τοπική εξειδίκευση στην περιοχή της Νότιας Ασίας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ανάλυση έχει χειραγωγηθεί για συγκεκριμένους σκοπούς. Η Εταιρεία μας διεξάγει έρευνα, προκειμένου να διαπιστώσει ποιες εταιρείες ή ποια πρόσωπα μπορεί να έχουν αποκτήσει παράνομο όφελος από την δημοσίευση αυτής της ψευδούς και παραπλανητικής έκθεσης και θα προβεί σε όλες τις νομικές ενέργειες", καταλήγει η Folli Follie.