Πέντε υποψήφιοι εκδήλωσαν σήμερα ενδιαφέρον για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, και άλλοι πέντε για το δεύτερο τμήμα, που προωθείται με ΣΔΙΤ. Στον πρώτο διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ (μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona και τον νοτιοαφρικανικών συμφερόντων όμιλο Intertoll καθώς και η γαλλική Vinci. Στον δεύτερο διαγωνισμό, για το έργο ΣΔΙΤ, ενδιαφέρονται οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Acciona - Intertoll αλλά έχουμε και δύο εκπλήξεις. Η J&P ΑΒΑΞ κατέθεσε προσφορά σε κοινοπραξία με το γνωστό ευρωπαϊκό fund Marguerite που επενδύει σε υποδομές και συμμετέχει ήδη στην εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μαζί με τη Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου. Ενδιαφέρον εκδήλωσε, επίσης, ο ισραηλινός όμιλος Shikun Binui, με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων στη χώρα του, και όχι μόνο, και ετήσια έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ.
Αντικείμενο των διαγωνισμών είναι η χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ), που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Πηγή: euro2day, Φώτης Κόλλιας