Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σπίρτζης
6 δισ. ευρώ συμβάσεις μέχρι τον Ιούνιο
Δευτέρα, 31/12/2018

«Τα μεγάλα έργα, όσον αφορά τα μεγάλα οδικά και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ή έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται», λέει σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, περιγράφοντας το τοπίο των υποδομών στην Ελλάδα, στη δύση του 2018.

Ο υπουργός αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65, στην επερχόμενη κύρωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο Κρήτης, στην υπογραφή των συμβάσεων για τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, αλλά και στο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, «για να μπορέσουμε να έχουμε κι ένα σύγχρονο σύστημα, αλλά κι ένα δικαιότερο σύστημα, που θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών των διοδίων».

Απαριθμεί, επίσης, μια σειρά από μεγάλα έργα νέας γενιάς, με μια τελείως διαφορετική, όπως επισημαίνει, φιλοσοφία, που «ρίχνει το βάρος στα έργα που καλύπτουν τις αστικές μεταφορές» και φέρνει ως παράδειγμα τη γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες και την ένταξη λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Εκτιμά δε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2019 «θα έχουμε μπορέσει να έχουμε συμβάσεις για περίπου 6 δισ. έργα και πάνω από 9 δισ. θα έχουμε έως το τέλος του 2019».

Ο υπουργός τονίζει ακόμα ότι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομών θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια αλλά «δυστυχώς, κάποιοι, για τους δικούς τους λόγους, τις ελλείψεις ή τις σκοπιμότητες, τα άφηναν πολλά χρόνια να μην υλοποιούνται, να μην ολοκληρώνονται» και φέρνει ως παράδειγμα τους οδικούς άξονες και το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτηρίζει, επίσης, «μεγάλο εθνικό έργο που πρέπει να γίνει και αναβαθμίζει όχι μόνο εμπορικά τη χώρα μας και τις υποδομές της αλλά και γεωπολιτικά» τη συμφωνία που προώθησε ο πρωθυπουργός για τη διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει ιδιαίτερη μνεία στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται, και στην ερώτηση πότε θα αποκτήσει η Ελλάδα γρήγορα τρένα, απαντά πως σε περίπτωση που δεν καλύψει την ανάγκη αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «θα πάμε σε άλλες λύσεις, είτε με δημόσιους συρμούς που θα κάνουν αυτά τα δρομολόγια είτε με άλλον ιδιώτη» και, μάλιστα, η λύση θα αναζητηθεί μέσα στον Ιανουάριο.

Σχολιάζοντας την κριτική της αντιπολίτευσης σε σχέση με την εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου στο μετρό της Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού, ο υπουργός σημειώνει ότι «τα ίδια έλεγαν και για τους αυτοκινητόδρομους» και ότι «έχουν πολύ μεγάλο θράσος να μιλάνε για το μετρό της Θεσσαλονίκης», επισημαίνοντας πως το 2015 η κυβέρνηση παρέλαβε ένα έργο σταματημένο επί μια τετραετία, μια πόλη μέσα στις λαμαρίνες και μια κοινωνία διαιρεμένη σε σχέση με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς που αναδείχθηκε μέσα από τις εργασίες για την κατασκευή του μετρό.

Χαρακτηρίζει δε «ακόμα μεγαλύτερο θράσος» την κριτική για τον ΟΑΣΘ από αυτούς που, όπως υπογραμμίζει, «έχουν δώσει δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού τόσα χρόνια» σε μια εταιρεία που θα έπρεπε να είχε παραδώσει από το 2010 κινητή και ακίνητη περιουσία στο ελληνικό δημόσιο και επέκτεινε τη σύμβασή της χωρίς καν να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο. «Έχασαν την κύρια πηγή που χρηματοδοτούνταν ο παλαιοκομματισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταλαβαίνουμε τον πόνο τους αλλά δεν θα επιστρέψει πίσω. Ούτε η Θεσσαλονίκη, ούτε η Βόρεια Ελλάδα, ούτε θα ξαναστήσουν τα “μαγαζιά” που για δεκαετίες τούς συντηρούσαν», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα στον ΟΑΣΘ αλλά, όπως λέει, δεν μπορούσε αυτός ο οργανισμός, στην κατάσταση που παραδόθηκε, «να αλλάξει με μαγικά από τη μια μέρα στην άλλη» ούτε μπορούσε να διατηρηθεί αυτή η «όαση σπατάλης και συντήρησης του παλαιοκομματικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη» και επισημαίνει πως η οριστική λύση θα έρθει «με την προμήθεια των λεωφορείων, με την πρόσληψη των οδηγών, με τη μεταφορά τεχνιτών από άλλους φορείς προς τον ΟΑΣΘ και, βέβαια, με τη λειτουργία του μετρό μέσα στο 2020».

Πηγή: euro2day.gr

Συναφείς αναρτήσεις
Το μερίδιο επί της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ
Η Alstom, παγκόσμιος ηγέτης στην έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, υπέγραψε συμφωνία με το Δημαρχείο της Cluj-Napoca για την κατασκευή ...
ΣΤΑΣΥ-Ανακοίνωση
Σήμερα, Τετάρτη 8 Μαρτίου, λόγω της συμμετοχής των σωματείων εργαζομένων της στις απεργιακές κινητοποιήσεις για την τραγωδία στα Τέμπη, οι ...
Το δίκτυο επεκτείνεται σε Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 της ΔΕΔΑ. Στις 29 & 30 Δεκεμβρίου 2021δημοπρατήθηκαντα έργαγιατηνεπέκταση ...
Μετρό
Παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, μπαίνουν σήμερα το απόγευμα (19:30), στο Γαλάτσι, οι υπογραφές της σύμβασης για τη Γραμμή 4 ...
ΜΜΜ
Τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, ...
Άκτωρ
Η Χρυσή Γραμμή του Μετρό της Ντόχα, έργο το οποίο κατασκεύασε η ΑΚΤΩΡ ως επικεφαλής της διεθνούς κοινοπραξίας ALYSJ, ...
ΡΑΕ
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο της παρακολούθησης υλοποίησης των Φ/Β σταθμών των επιτυχόντων στην ανταγωνιστική διαδικασία έργων ...
Κ. Καραμανλής
«Πιστεύω στη συνέχεια του κράτους, στη συνέχεια της δημόσιας διοίκησης. Όπου βρούμε πράγματα σωστά θα τα συνεχίσουμε, εκεί που ...
Aττική Οδός
Χωρίς απάντηση στα όσα αληθή και συγκεκριμένα ανέφερε η ανακοίνωση της «Αττικής Οδός Α.Ε.» της 24ης Ιουνίου 2019 με ...
 
 
Συνεντεύξεις του υπουργού Ανάπτυξης στην ΕΡΤ, τον Δημήτρη Κοτταρίδη και τη Νένα Κασιμάτη και το OPEN, στον Σπύρο Χαριτάτο και τη Χρύσα Φώσκολου. ...
Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών για την ενίσχυση της ...
Οι λειτουργικές συνθήκες στον ελληνικό μεταποιητικό τομέα βελτιώθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας PMI από ...
Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση βρίσκεται η πορεία πέντε ιδιωτικών επενδυτικών έργων που έχουν υπαχθεί στη διαδικασία της "Επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης ...
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι τρία (3) επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του Κυβερνητικού ...
Ο στόχος για μείωση του δημοσίου χρέους απαιτεί το συνδυασμό δημοσιονομικής σύνεσης με την εφαρμογή μιας φιλοεπενδυτικής πολιτικής, δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας ...
«Κοινή συνισταμένη όλων μας είναι η προσπάθεια για την ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών και αυτό προϋποθέτει παραγωγικές επενδύσεις για σταθερή, ισόρροπη και ...
Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο του Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ...
  «Όταν επισκέπτομαι αυτό το κτίριο, το κτίριο του ΔΝΤ, θυμάμαι πάντα τη δραματική εμπειρία της Ελλάδας κατά την προηγούμενη δεκαετία. Αυτή η κυβέρνηση ...
Η Υφυπουργός Ανάπτυξης Ζωή Ράπτη μετέβη στο Ηράκλειο Κρήτης, προκειμένου να επισκεφθεί και να ενημερωθεί για τα  ερευνητικά έργα που εκτελεί το Ινστιτούτο ...
"Πρέπει να μιλήσουμε για το μέλλον όλων, των νέων μας, των παιδιών μας, το πώς θα μείνουν στον τόπο τους και ιδιαίτερα στις ...
Η ελληνική οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί με υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με την Ευρωζώνη, τόσο εφέτος όσο και το 2025, σύμφωνα με έκθεση ...