Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» βρέθηκε δεύτερη, σε μια αγορά της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών, προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το νέο διευθύνοντα σύμβουλος της αλυσίδας Βασίλη Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Οκτώβριο, το πλάνο της «ΑΒ» περιλαμβάνει σειρά ενεργειών που θα ξαναφέρουν τον όμιλο στην πρώτη θέση του κλάδου. «Έχουμε στα πλάνα μας να ηγηθούμε σε τζίρο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν πολύ φιλόδοξο στόχο, καθώς σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ» το 2018 κινήθηκε στα επίπεδα των 2,1 δισ. ευρώ, ενώ για τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» στα περίπου 3 δισ. ευρώ.
Στις κινήσεις της «ΑΒ» για την επανάκτηση της πρωτιάς, περιλαμβάνεται η διεύρυνση του αριθμού των καταστημάτων η καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτικού κοινού, μέσω μεθόδων δημιουργίας καλύτερης αγοραστικής εμπειρίας και παροχής εξατομικευμένων παροχών, η καινοτομία, η επιμονή στην ποιότητα και τα φρέσκα προϊόντα.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταύρου, για το τρέχον η αλυσίδα θα υλοποιήσει επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ, (ανάλογο με αυτό του 2018) το οποίο προβλέπει τη δημιουργία 46 - 50 νέων καταστημάτων εκ των οποίων τα 35 θα είναι franchise.
Αναφορικά με τα σημεία που θα τοποθετηθούν τα νέα καταστήματα, γνωστοποίησε ότι θα είναι στην Αττική, όπου διαπιστώνεται πως υπάρχει ο σχετικός χώρος, η βόρεια Ελλάδα στην οποία η παρουσία της αλυσίδας δεν είναι αρκετά ισχυρή, καθώς και στα νησιά.
Ωστόσο, ο κ. Σταύρου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της διεύρυνσης το δικτύου και μέσω εξαγορών, σημειώνοντας ότι παρότι το πλάνο ανάπτυξης έχει βασισθεί στην οργανική ανάπτυξη, αν υπάρξει λόγος, δηλαδή μια ευκαιρία, «δεν θα λέγαμε όχι. Πάντως δεν είναι αυτοσκοπός».
Μάλιστα ο ίδιος προέβη στην εκτίμηση ότι η συγκέντρωση του κλάδου θα συνεχιστεί. «Υπάρχουν 46 - 47 παίκτες στην αγορά με τζίρο κάτω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις 9 είναι αυτοί όπου ο τζίρος τους είναι μεγαλύτερος. Οι μικρές αλυσίδες πιέζονται και ως εκ τούτου, περιμένω έναν νέο γύρο συγκέντρωσης» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ» εκτίμησε ότι η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου θα διευρυνθεί το τρέχον έτος με ρυθμούς της τάξεως 1,5% έως 2%, αναφέροντας ότι αυτή είναι η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου και για την αλυσίδα.
Πέραν όμως των άμεσων επενδύσεων, ο κ. Σταύρου, μίλησε και για τις έμμεσες, οι οποίες και φέτος προσδιορίζονται στα 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή για αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προσέλκυσης πελατών, όπως οι προσφορές, οι προωθητικές ενέργειες και επιβράβευση όσων κατέχουν «κάρτες πιστότητας».