Τα οικονομικά της αποτελέσματα για το σύνολο του έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018 παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG, ένας από τους εμφιαλωτές προϊόντων της The Coca-Cola Company.
Η εταιρεία σημείωσε αύξηση εσόδων για δεύτερο διαδοχικό έτος, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του 2018 αυξήθηκαν κατά 9,6% και ανήλθαν σε €680,7 εκατ. και τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 5,9%.
Η Coca Cola HBC γνωστοποίησε επίσης ότι το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,57 – μια αύξηση της τάξης του 5,6% σε σχέση με το μέρισμα του 2017.
Ετήσια βασικά μεγέθη
Δεύτερη συνεχής χρονιά αύξησης των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση άνω του εύρους 4-5% που είχαμε θέσει ως στόχο, με συνεχιζόμενη καλή πρόοδο προς την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων για το 2020.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 6,0%, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατέγραψαν αύξηση 2,1%.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,7% ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων συμπεριλαμβανομένης της προϊοντικής καινοτομίας, των αυξήσεων των τιμών και του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας.
Στον τομέα των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών καταγράφηκε βελτίωση του μείγματος προϊόντων και τιμών με υψηλότερο ρυθμό από ότι το 2017.
Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών σημειώθηκε συγκρατημένη αύξηση του μείγματος προϊόντων και τιμών κατά 2,4%, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των αυξήσεων των τιμών των προϊόντων μας το 2016/17 στη Νιγηρία και της μείωσης των πωλήσεων των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών στη Ρωσία.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων επιταχύνθηκε κατά 4,2%, με ανάπτυξη σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, λόγω της κατηγορίας των ανθρακούχων αναψυκτικών.
Καταγράφηκε ανάπτυξη σε ευρεία βάση, με συνεχιζόμενη θετική πορεία στις χώρες των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων αγορών.
Οι όγκοι πωλήσεων στη Νιγηρία υποχώρησαν εν μέσω έντονων ανταγωνιστικών πιέσεων.
Καταγράφηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες περιλαμβανομένης της κατηγορίας του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, οι πωλήσεις του οποίου ανέκαμψαν μετά την κυκλοφορία του τσαγιού FUZE.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε €680,7 εκατ.. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 70 μονάδες βάσης, σε 10,2%. Το περιθώριο κέρδους σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης, σε 9,6%. Οι βασικοί παράγοντες περιλάμβαναν:
Τη λειτουργική μόχλευση από τα οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Τη μείωση κατά 20 μονάδες βάσης των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων, μια καλή επίδοση σε μία χρονιά συνεχιζόμενων επενδύσεων σε καινοτομία και ενέργειες μάρκετινγκ.
Τα ελαφρώς ευνοϊκά κόστη πρώτων υλών και την αντιστάθμιση του αρνητικού αντίκτυπου των συναλλαγματικών μεταβολών
Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 5,9%, με υψηλότερη κερδοφορία, χαμηλότερα έσοδα από τόκους και αυξημένο πραγματικό φορολογικό συντελεστή
Οι καθαρές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα €370,0 εκατ.. Η αύξηση των ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά €49 εκατ. των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, καθώς επιταχύναμε, όπως είχε προγραμματιστεί, τις επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία που συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση των εσόδων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,57 – μια αύξηση της τάξης του 5,6% σε σχέση με το μέρισμα του 2017.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Το 2018 πετύχαμε ακόμη μία πολύ καλή επίδοση με ρυθμό αύξησης των εσόδων πέραν του εύρους που είχαμε θέσει ως στόχο και ακόμη μία βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Η ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, ενισχύθηκε από νέες κυκλοφορίες προϊόντων σε αριθμό-ρεκόρ, ενώ σημειώθηκε βελτίωση τιμής και μείγματος προϊόντων για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή η ανάπτυξη υποστήριξε την πρόοδο των περιθωρίων κέρδους, την οποία πετύχαμε μαζί με την αύξηση των επενδύσεών μας σε ενέργειες μάρκετινγκ. Η ξεκάθαρη εστίασή μας σε ενέργειες βελτιστοποίησης της βάσης κόστους συνεχίζεται, καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Η κατάσταση της επιχείρησης, οι ικανότητες και η αφοσίωση των ανθρώπων μας και η συνολική εμπορική μας πρόταση μας κάνουν να πιστεύουμε περισσότερο στην ικανότητά μας να συνεχίσουμε την αύξηση των εσόδων και περιθωρίων κέρδους».