Σε εκδήλωση ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση τμημάτων του ακινήτου «Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας» προχωρά η Hellenic Seaplanes, με στρατηγικούς επενδυτές και ισχυρές συνεργασίες από τον διεθνή χώρο, διεκδικώντας με τη δική της πρόταση το ακίνητο, η οποία θα συμπεριλαμβάνει και τη δημιουργία του μητροπολιτικού υδατοδρομίου Αττικής.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, το επίμαχο ακίνητο-φιλέτο φαίνεται να διεκδικείται από μεγάλα funds του εξωτερικού αλλά και από Έλληνες επενδυτές οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να δώσουν μάχη για την συγκεκριμένη επένδυση, η οποία συμπεριλαμβάνει και την αξιοποίηση της υπερσύγχρονης μαρίνας του ΣΕΦ. Η Hellenic Seaplanes έχει ήδη ολοκληρώσει εσωτερικό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του μητροπολιτικού υδατοδρομίου με αρχιτεκτονικά γραφεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris Architects, όπου επικράτησε των άλλων προτάσεων, ξεκίνησε τον σχεδιασμό της σχετικής μελέτης του μητροπολιτικού υδατοδρομίου στην περιοχή του ΣΕΦ και πολύ σύντομα θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της ολοκληρωμένης πρότασης.
Πρωταρχικός σκοπός της μελέτης για το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αττικής είναι ο σχεδιασμός ενός υπερσύγχρονου αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του κτιρίου για τη δημιουργία εικοσιτετράωρης κοινωνικής δραστηριότητας με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.
Σύμφωνα με τη Hellenic Seaplanes, το έργο θα αναληφθεί από κοινού με άλλες εταιρίες με τη μορφή κοινοπραξίας, καταλαμβάνει συνολική έκταση 13.000 τ.μ. και αφορά την κατασκευή υδατοδρομίου (3.700 τ.μ)., καταστημάτων (3.300 τ.μ.), συνεδριακού κέντρου (3.650 τ.μ.), χώρων εστίασης (1.250 τ.μ.) και συνεργείου συντήρησης (1.100 τ.μ.).
Η επένδυση ύψους 20-25 εκατ. ευρώ αποσκοπεί στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής και στην αύξηση της τουριστικής κίνησης που θα δημιουργηθεί με τη χρήση του υδροπλάνου ως εναλλακτικού μέσου μεταφοράς
Σε ότι αφορά το υδατοδρόμιο θα είναι άρτια εξοπλισμένο, με άνετους, λειτουργικούς και υψηλής αισθητικής χώρους υποδοχής, γραφείων και ιατρικής μονάδας με ασθενοφόρο για την άμεση διακομιδή ασθενών στα νοσοκομεία της Αττικής. Ταυτόχρονα, θα λειτουργούν καταστήματα, τρία εστιατόρια καθώς επίσης και συνεδριακό κέντρο με ανεξάρτητη είσοδο, το οποίο θα διαθέτει αίθουσες συνεδριάσεων, αμφιθέατρο χωρητικότητας 600 θεατών και πολυχώρους για πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Πρόκειται συγχρόνως, σύμφωνα με την εταιρία, για μια «πράσινη» επένδυση, αφού τα φυτεμένα δώματα στις οροφές του κτιρίου βελτιώνουν την ενεργειακή του απόδοση και το μικροκλίμα της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν ένα πάρκο περιήγησης, ιδανικό για «plane spotting». Το κτίριο δε είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που συνδυάζει την αντίθεση και την αρμονία. Από αρχιτεκτονικής απόψεως μία γεωμετρική σύνθεση στο ισόγειο από παραλληλόγραμμους όγκους που προεξέχουν από το περίγραμμα του ορόφου και τέμνονται υπό διαφορετικές γωνίες, προσφέρουν στον επισκέπτη οπτικές φυγές προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Παράλληλα, ένας οργανικός όγκος αναδύεται από τη θάλασσα, καταλήγει μέσα από μια ομαλή ανοδική κυκλική κίνηση πάνω από το ισόγειο, δημιουργεί εσωτερικό αίθριο και προσφέρει πανοραμική θέα. Επίσης, το κτίριο θα είναι ελαφρά υπερυψωμένο σε πυλώνες κάτω από το οποίο επαναχρησιμοποιούνται οι κυματοθραύστες που μετακινούνται από τη θέση των προβλητών άφιξης και αναχώρησης, δίνοντας την αίσθηση ότι επιπλέει πάνω στο νερό. Με την υπερύψωσή του μεγιστοποιείται ο χώρος κηποτεχνικής διαμόρφωσης και δημιουργείται μία βυθιζόμενή διαδρομή ήπιας κυκλοφορίας κάτω από το κτίριο. Σημειώνεται πως η μελέτη των Pieris Architects ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες στο χώρο της αειφόρου ανάπτυξης σε ένα βιοκλιματικό κτίριο, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει τοπόσημο και καταλύτη ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής γύρω από το ΣΕΦ, η οποία παρουσιάζει σήμερα στοιχεία εγκατάλειψης. Σύμφωνα με τη Hellenic Seaplanes, η περιοχή του ΣΕΦ επιλέχτηκε μετά από εκτενή μελέτη και έρευνα των ειδικών της εταιρίας και χαρακτηρίζεται ιδανική για τους πιο κάτω λογούς: 1. Εφάπτονται στην περιοχή του ΣΕΦ κεντρικοί οδικοί άξονες για εύκολη πρόσβαση.
2. Σταθμός του Τρένου και του Τραμ στην ευρύτερη περιοχή.
3. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του ΣΕΦ (υποστηρικτικοί χώροι, στάθμευση κ.λπ.).
4. Η δυνατότητα επέκτασης εγκαταστάσεων.
5. Προστατευμένη περιοχή από κακές καιρικές συνθήκες.