Νέο χρονικό περιθώριο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου για να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προτάσεις δόθηκε στις επιλεγέντες εταιρείες Ryanair και Aegean, οι οποίες ενδιαφέρονται να αγοράσουν περιουσιακά στοιχεία των Κυπριακών Αερογραμμών (ΚΑ), σύμφωνα με πληροφορίες του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων. Το προηγούμενο χρονικό περιθώριο που είχε δοθεί στις δύο εταιρείες για να καταθέσουν δεσμευτικές προτάσεις έληξε την περασμένη Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία υπήρξε χωριστή συνάντηση της τεχνικής επιτροπής για τον κρατικό αερομεταφορέα με τις δύο εταιρείες.
Στα μέσα Σεπτεμβρίου Ευτύχιος Βασιλάκης της Aegean, συνέντευξή του στο Bloomberg είχε δηλώσει ότι μια πώληση του μεριδίου της Cyprus Air μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα τέλη στα ελληνικά αεροδρόμια. Ειδικότερα ο κ. Βασιλάκης είχε αναφέρει ότι η Aegean Airlines θα μπορούσε να επωφεληθεί από την ιδιωτικοποίηση των Κυπριακών Αερογραμμών, ακόμη κι αν δεν αγοράσει τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα, καθώς η διαδικασία ανοίγει το δρόμο για μια αναθεώρηση των τελών και των πολιτικών αεροδρομίου. Το ενδιαφέρον της Aegean για τις κρατικές Κυπριακές Αερογραμμές, περιστρέφεται περισσότερο γύρω από τις προοπτικές της κυπριακής αγοράς αεροπορικών ταξιδιών παρά στις τρέχουσες προοπτικές της εταιρείας, αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης στη συνέντευξή του στο Bloomberg.
Η εξαγορά των Κυπριακών Αερογραμμών αποτελεί στόχο και της Ryanair, η οποία κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά. Η ιρλανδική εταιρεία, που έχει δημιουργήσει βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ψάχνει «γέφυρα» προς την Κύπρο και τις γειτονικές αυτής αγορές. Ανώτατο στέλεχος της Ryanair έχει δηλώσει ότι με τη βοήθεια της εταιρείας του, οι Κυπριακές Αερογραμμές θα μπορούσαν να εισέλθουν σε νέα πορεία ταχείας ανάπτυξης, με νέες διαδρομές και περισσότερες πτήσεις. Θα μπορούσαν, ανέφερε, να αυξήσουν τον αριθμό των επιβατών τους, μεταφέροντας κάθε χρόνο τρία με τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες, από το σημερινό αριθμό των 700.000, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.
Η Cyprus Airways, η οποία το 2012 εκτελούσε τρεις φορές την ημέρα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εμφάνιζε, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, ετήσια επιβατική κίνηση της τάξεως του 1,7 εκατ. ατόμων. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει συρρικνωθεί στις 600.000.
Για την Aegean η εξαγορά της Cyprus Airways θα ήταν κίνηση-ματ, αφού κάτι τέτοιο θα της επέτρεπε να αποκτήσει ακόμη ισχυρότερο διεθνή προσανατολισμό. Και αυτό επειδή θα έχει πρόσβαση στη Μέση Ανατολή, διατηρώντας τη δυνατότητα της επέκτασης της εκεί δραστηριότητας, ενώ μέσω συνεργειών θα μπορούσε να επιτύχει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.
Η διαδικασία της πώλησης της Cyprus Airways εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν από τα Χριστούγεννα, καθώς το κυπριακό Δημόσιο έχει αποφασίσει να επιταχύνει την αποκρατικοποίηση της αεροπορικής εταιρείας. Σημειώνεται ότι η Cyprus Airways καλύπτει ένα δίκτυο περισσότερων από 10 προορισμών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Κόλπο, ενώ εκτελεί μεγάλο αριθμό πτήσεων κοινού κωδικού. Ο στόλος της απαρτίζεται από έξι αεροσκάφη Airbus Α320.