Οι βασικοί ναύλοι εμπορευματικών μεταφορών από τη Μέση Ανατολή έως την Ασία εκτοξεύτηκαν έως και 28% την Παρασκευή καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά τρόμαξε από τις κυρώσεις των ΗΠΑ σε μονάδες του κινεζικού κολοσσού COSCO για εικαζόμενη συμμετοχή στη μεταφορά πετρελαίου από το Ιράν, μεταδίδει το Reuters.
Σε αυτό που το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ χαρακτήρισε "μια από τις μεγαλύτερες ποινές που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ" μετά την επαναφορά των κυρώσεων κατά του Ιράν τον Νοέμβριο του 2018, δύο μονάδες της COSCO κατονομάστηκαν μαζί με άλλες εταιρείες στο πλαίσιο των ισχυρισμών για συμμετοχή στην παραβίαση του αποκλεισμού του ιρανικού πετρελαίου.
Η αιφνιδιαστική κίνηση, η οποία επηρεάζει έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως με πάνω από 50 supertankers, έρχεται ενώ ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκει να ασκήσει τη μέγιστη πίεση στο Ιράν για να εγκαταλείψει το πυρηνικό του πρόγραμμα.
Με ορισμένους αγοραστές πετρελαίου από την Ασία να σπεύδουν στη ναυτιλιακή αγορά προκειμένου να διασφαλίσουν πλοία, οι τιμές για τη ναύλωση supertankers ή πολύ μεγάλων πετρελαιοφόρων (Very Large Crude Carriers - VLCCs) για να φορτώσουν πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή προς την βόρεια Ασία τον Οκτώβριο, εκτινάχθηκαν σχεδόν 19% από την προηγούμενη ημέρα, σε περίπου 75-76 μονάδες στο Worldscale, ένα εργαλείο της βιομηχανίας που χρησιμοποιείται για να υπολογίζονται οι τιμές, αναφέρουν στο Reuters πηγές του κλάδου.
Αυτό σημαίνει μια αύξηση της τάξης των 600.000 δολ. για κάθε πλοίο, ανέφερε στο πρακτορείο ένας trader πετρελαίου με έδρα την Σιγκαπούρη.
Οι τιμές για crude της Μέσης Ανατολής προς τη δυτική ακτή της Ινδίας για την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου σημείωσαν άλμα 28% στις 80-92,5 μονάδες μετά την κράτηση που έκανε η Reliance Industries Ltd σε δύο supertankers, αναφέρουν πηγές του κλάδου.