Περίπου 1.500 πελάτες την ημέρα διακανονίζουν τις οφειλές τους στη ΔΕΗ, με το νέο πρόγραμμα εξόφλησης απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος που τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία της ΔΕΗ για το χρονικό διάστημα από 1η Οκτωβρίου έως την 25η Οκτωβρίου, κατά το οποίο περισσότεροι από 37.200 πελάτες έσπευσαν να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς την εταιρεία.
Πάνω από το 50% των διακανονισμών αφορά χρέη έως 1.000 ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό, που διακανονίστηκε υπερβαίνει τα 55.000.000 ευρώ.
Από το σύνολο των ρυθμίσεων, περισσότερες από 12.000 έγιναν τηλεφωνικά, στο διάστημα από 8 Οκτωβρίου, όταν τέθηκε σε λειτουργία η σχετική υπηρεσία με την απλοποιημένη διαδικασία στο 11770 ως τις 25 Οκτωβρίου.
Η μεγάλη πρόκληση για τη ΔΕΗ είναι αυτοί οι υψηλοί ρυθμοί να συνεχιστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα και οι καταναλωτές να μην εγκαταλείψουν τις δόσεις, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν.
Τον Σεπτέμβριο οι αιτήσεις για ρύθμιση του χρέους κινήθηκαν κατά μέσον όρο στις 280/ημέρα.
Η καινοτομία του τελευταίου προγράμματος διακανονισμών της ΔΕΗ έγκειται στη χαμηλότερη προκαταβολή, που διευκολύνει αρκετά τους οφειλέτες σχετικά μικρών ποσών, οι οποίοι στο παρελθόν μπορεί να δυσκολεύονταν να δώσουν εφάπαξ το 30% της οφειλής ως προκαταβολή. Οι δόσεις αποπληρωμής φθάνουν ως τις 24. Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ποσό της οφειλής , ως εξής :
- Για χρέος από 500 ως 1.000 ευρώ, προκαταβολή 10% και 8 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 1.000 ως 2.000 ευρώ, προκαταβολή 15% και 12 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 2.000 ως 3.000 ευρώ, προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 3.000 ευρώ και πάνω, ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει είτε προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις, είτε προκαταβολή 30% και 24 μηνιαίες δόσεις.
Εν τω μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις αρχές του 2020 η ΔΕΗ σχεδιάζει ένα νεό εκπτωτικό πρόγραμμα για τους πελάτες της, το οποίο θα συνδυάζεται με δέσμευση για το χρόνο παραμονής τους στην εταιρία. Το ύψος της έκπτωσης στην τιμή του ρεύματος δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, συζητείται πάντως να φθάνει ως και στο 10% για πελάτες που κλείνουν διετή συμβόλαια παραμονής στην εταιρία. Η έκπτωση θα είναι μικρότερη στα ετήσια συμβόλαια.
Στόχος της ΔΕΗ είναι να κρατήσει τους καλούς πελάτες, καθώς τον Σεπτέμβριο - μετά την ανακοίνωση της αύξησης των τιμολογίων- παρατηρήθηκε ένα κύμα φυγής, με αποτέλεσμα το μερίδιο της εταιρίας στη λιανική στο διασυνδεδεμένο σύστημα να υποχωρήσει στο 71,77% από 74,18% τον Αύγουστο, καταγράφοντας μία από τις μεγαλύτερες μηνιαίες πτώσεις των τελευταίων χρόνων.