Η αύξηση κεφαλαίου της Άβαξ έχει ολοκληρωθεί πριν καν αρχίσει! Και συγκεκριμένα, πριν καν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο για να τρέξει η αύξηση κεφαλαίου ύψους 20 εκατ. ευρώ. Κι αυτό, διότι οι βασικοί μέτοχοι, πλην Παρασκευαϊδη, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές του businessenergy.gr έχουν δεσμεύσει ήδη κεφάλαια 16 εκατ. ευρώ. Ο λόγος της καθυστέρησης συνδέεται με την αύξηση κεφαλαίου – μαμούθ της Lamda Development που βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται την ερχόμενη Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν χρηματιστηριακές πηγές τη συμμετοχή Παρασκευαϊδη θα καλύψει η οικογένεια Ιωάννου.
Η απόφαση του Δ.Σ. της Κεφαλαιαγοράς ενδεχομένως να αναμένεται ακόμα και πριν από τις γιορτές, προκειμένου να τρέξει εντός του Ιανουαρίου με σκοπό να μην χαθεί η δυναμική που έχει αναπτυχθεί στην αγορά.
Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, μετά την αφαίρεση των προβλεπόμενων δαπανών έκδοσης, θα διατεθούν ως εξής:
- 4,725 εκατ για κάλυψη υποχρεώσεων που απορρέουν από τα ομολογιακά δάνεια της Εταιρείας,
- 5 εκατ. για μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων,
- 3,43 εκατ. για την χρηματοδότηση της 100% θυγατρικής Volterra AE ως προς την
εισφορά ιδίων κεφαλαίων στο αιολικό πάρκο στο Κουρομάντρι-Ριγανόλακα Ναυπακτίας.
- 3,487 εκατ. για βελτίωση ταμειακής ρευστότητας, ενόψη και των πληρωμών (σε δόσεις) του προστίμου ύψους 18,3 εκατ που επιβλήθηκε το 2017 στην Εταιρεία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για διευθέτηση διαφοράς.
- 3 εκατ ευρώ για εισφορά ιδίων κεφαλαίων και δανείου μειωμένης εξασφάλισης (sub-debt) στο έργο ΣΔΙΤ της διαχείρισης απορριμάτων του Νομού Ηλείας.
Το ποσοστό της οικογένειας Ιωάννου θα ανέλθει λίγο πάνω από το 30%, το ποσοστό της J&P Investments θα περιοριστεί πέριξ του 23-24%, η οικογένεια Μιτζάλη θα φτάσει περίπου στο 17% και η οικογένεια Κουβαρά στο 7%.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου ανέρχεται στα 1,8 δισ, με το 85% να προέρχεται από έργα του εξωτερικού. Ήδη, τρέχει projects από το Ιράκ μέχρι τα Βαλκάνια και την Κροατία στον τομέα της ενέργειας και των οδικών αξόνων.