Τη ματαίωση της διενέργειας δύο δημοπρασιών δυναμικότητας παράδοσης από το σημείο διασύνδεσης του συστήματος φυσικού αερίου στους Κήπους, ‘Εβρου που επρόκειτο να διεξαχθούν στις 6 Ιουλίου και στις 3 Αυγούστου 2020, αντίστοιχα, είναι πιθανόν να αποφασίσει η ΡΑΕ μετά από σχετικό αίτημα του ΔΕΣΦΑ, δεδομένου ότι δεν διατυπώθηκε καμία ένσταση, σχόλιο ή παρατήρηση από ενδιαφερόμενους κατά τη δημόσια διαβούλευση που διενήργησε η Αρχή επί της σχετικής εισήγησης του Διαχειριστή
Ειδικότερα, η μία δημοπρασία της 6ης Ιουλίου αφορά στην παράδοση μεταφορικής ικανότητας ετήσιας δυναμικότητας και η άλλη, στις 3 Αυγούστου, στην πρώτη παράδοση τριμηνιαίας δυναμικότητας στους Κήπους.
Η πρόταση του ΔΕΣΦΑ υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι τελεί υπό την έγκριση της Αρχής η εισήγηση του Διαχειριστή για την 5η Αναθώρηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, στην οποία περιλαμβάνεται το νέο σχήμα των Ανταγωνιστικών Μεταφορικών Ικανοτήτων, όπως αναφέρει η ΡΑΕ. Συνδυάζεται δε την λειτουργία εντός του έτους του νέου σημείου διασύνδεσης με τον αγωγό Transadriatic Pipeline (TAP) στην Νέα Μεσημβρία, Θεσσαλονίκης.
Από ότι έχει γνωστοποιηθεί μέχρι σήμερα η λειτουργία του σημείου διασύνδεσης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με τον αγωγό ΤΑΡ στη Νέα Μεσημβρία έχει προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο 2020.
Όταν οριστικοποιηθεί ο χρόνος έναρξης λειτουργίας του Σημείου Διασύνδεσης «Νέα Μεσημβρία», ο ΔΕΣΦΑ θα εισηγηθεί στην Αρχή τυχόν αναγκαίες ρυθμίσεις για τη διάθεση προϊόντων δυναμικότητας στα Σημεία Διασύνδεσης «Νέα Μεσημβρία» και «Κήποι».
Ο ΤΑΡ είναι ο αγωγός που παραλαμβάνει το αζέρικο αέριο στα ελληνο-τουρκικά σύνορα και το μεταφέρει στη Νότιο Ιταλία, διασχίζοντας τη Βόρειο Ελλάδα ως τα σύνορα με την Αλβανία, απ’όπου ξεκινά η υποβρύχια διασύνδεση με την Ιταλία. Πρόκειται για το ευρωπαϊκό και τελευταίο σκέλος του λεγόμενου «Νότιου Διαδρόμου Αερίου», που αρχίζει με την ανάπτυξη του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία και μέσω ενός συστήματος αγωγών από τις ενδιάμεσες χώρες καταλήγει στην Ευρώπη.