Στις 30 Ιουλίου λήγει ο διαγωνισμός της ΔΕΗ για την αναβάθμιση της μονάδας της ΔΕΗ στο Λαύριο, μίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, που λειτούργησε πριν από 14 χρόνια.
Ο προϋπολογισμός για την αναβάθμιση της μονάδας, ισχύος 385 MW ανέρχεται σε 10,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Σύμφωνα με την προκήρυξη το όλο έργο αφορά στη μελέτη υλοποίησης, την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού και την εγκατάστασή για εμπορική χρήση του νέου συστήματος καύσης DLN2.6+ στη Μονάδα V, το οποίο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα καύσης DLN2.0+.
Συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:
– Την παροχή όλων των απαραίτητων υπηρεσιών εξειδικευμένου προσωπικού, ώστε να μελετηθούν όλες οι αναγκαίες μετατροπές στη Μονάδα (ολόκληρου του Power Train, του HRSG, των κύριων ατμαγωγών και του Condenser), για την εγκατάσταση του νέου συστήματος καύσης DLN2.6+·
– Την εκτέλεση της αναγκαίας μελέτης, για τον προσδιορισμό του νέου τρόπου λειτουργίας και του νέου τεχνικού ελάχιστου της Μονάδας με το νέο σύστημα καύσης·
– Την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού για το νέο σύστημα καύσης·
– Τη μετατροπή του υπάρχοντος module ρυθμιστικών βαλβίδων φυσικού αερίου (gas skid) και των σωληνώσεων στη Μονάδα, για τη λειτουργία του DLN2.6+·
– Την προμήθεια όλου του απαραίτητου εξοπλισμού, για την αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου του Power Train από Mark VI TMR σε VΙe·
– Τη συμψηφιστική πώληση προς τον ανάδοχο (buyback) των υπαρχόντων ανταλλακτικών του συστήματος καύσης DLN2.0 στον Α.Η.Σ.·
– Την αντικατάσταση των σταθμών εργασίας Η.Μ.Ι. του συστήματος ελέγχου Speedtronic Mark VI και των δικτύων διασύνδεσης αυτών, τόσο μεταξύ τους όσο και με το σύστημα DCS της Μονάδας, με προμήθεια νέων σταθμών και νέου δικτύου διασύνδεσης·
– Τη συμψηφιστική πώληση προς τον ανάδοχο (buyback) των υπαρχόντων, μη αναγκαίων πλέον ανταλλακτικών του συστήματος ελέγχου·
– Την προμήθεια όλων των απαραίτητων πακέτων λογισμικού, προσθέτων και αδειών, για τη λειτουργία της Μονάδας V του Α.Η.Σ. Κ-Λ με το νέο σύστημα καύσης και την αξιοποίηση τού συστήματος ελέγχου, για επίτευξη ελαχίστου φορτίου <180MW, διατήρηση εκπομπών NOx <30mg/Nm3, <30mgCO, πραγματοποίηση autotune για απόσβεση δυναμικών φαινομένων καύσης, σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας·
– Την παράδοση όλων των οδηγιών εγκατάστασης (FMI – field modification instructions) του νέου συστήματος καύσης στη Μονάδα V. Παράδοση αναθεωρημένων εγχειριδίων λειτουργίας και συντήρησης (O&M Manuals), αναθεώρηση παλαιών·
– Την εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας του σταθμού στο νέο λογισμικό ελέγχου της Μονάδας·
– Τις υπηρεσίες για την εφαρμογή του νέου συστήματος καύσης DLN2.6+ στη Μονάδα V του Α.Η.Σ. Κ-Λ, παρέχοντας το απαραίτητο τεχνικό προσωπικό, το οποίο θα επιβλέψει όλες τις εργασίες εγκατάστασης τού hardware του συστήματος από προσωπικό της Επιχείρησης και υπεργολάβους της Δ.Ε.Η., καθώς και το απαραίτητο τεχνικό προσωπικό, που θα εγκαταστήσει το λογισμικό της αναγκαίας αναβάθμισης τού συστήματος ελέγχου του Power Train.
Στις υπηρεσίες του οίκου, που θα αναλάβει το έργο, περιλαμβάνεται επίσης η διάθεση του απαραίτητου τεχνικού προσωπικού, που θα θέσει σε επιτυχή ημι-εμπορική και εμπορική λειτουργία την αναβαθμισμένη μονάδα.
Η αρχική μονάδα, που λειτούργησε το 2006, κατασκευάστηκε από τη ΜΕΤΚΑ και έπαιξε καθοριστικό ρόλο εκείνη την εποχή για την ενίσχυση της ευστάθειας του ηλεκτροπαραγωγικού συστήματος της χώρας, όταν όλη σχεδόν η παραγωγή ήταν συγκεντρωμένη στη Βόρειο Ελλάδα και η μεγάλη κατανάλωση στο νότο και κυρίως στην Αττική.