Έκανε το θαύμα της η Αμερική για την ΦΑΓΕ, με την «λευκή φλέβα χρυσού» το γιαούρτι να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται. Έτσι η ΦΑΓΕ International κέρδισε το στοίχημα, και έκλεισε το 2014 με βελτιωμένη εικόνα σε όλα τα βασικά μεγέθη της, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων, άνοδο του μεικτού κέρδους και επάνοδο σε κερδοφόρα τροχιά.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 16,2%, φτάνοντας στα 667,9 εκατ. δολάρια (615,9 εκατ. ευρώ) με την αγορά των ΗΠΑ να σημειώνει αύξηση εσόδων κατά 19,9%, αυτή της Αγγλίας κατά 34,2% και της Ιταλίας κατά 66,9%
Αντίστοιχα αυξημένος ήταν και ο όγκος πωλήσεων με την Αμερική στο 15,3% την Αγγλία στο, 27,5% και την Ιταλία στο 63,3%.
Όσον αφορά στην κερδοφορία τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 32,6 εκατ. δολ. (30 εκατ. ευρώ) έναντι ζημιών 9,3 εκατ. δολ. (8,5 εκατ. ευρώ) ενώ τα καθαρά αποτελέσματα επέστεψαν σε κερδοφορία σε 0,97 εκατ. δολ. (0,89 εκατ. ευρώ) έναντι ζημιών 15,6 εκατ. δολ. (14,3 εκατ. ευρώ).
Το μέγεθος της ΦΑΓΕ International στις αγορές του εξωτερικού είναι μεγάλο καθώς προμηθεύει 280 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, 75.000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 40 αγορές.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, και η ελληνική εταιρεία κερδίζει διαρκώς έδαφος αν και λίγο καθυστερημένα καθώς η τοποθέτηση της στην Αμερική έγινε το 1998..Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις έχουν αυξηθεί από περίπου 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2008 σε 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6,7 %. Όσον αφορά τον όγκο, οι πωλήσεις γιαουρτιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν κινηθεί ανοδικά από 1.569.000 μετρικούς τόνους το 2008 σε 2.102.800 μετρικούς τόνους το 2013, με ένα ετήσιο ρυθμό αύξησης 6%. Παράλληλα, η κατά κεφαλήν κατανάλωση γιαουρτιού στις Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθεί να είναι σχετικά χαμηλή σε 6,2 kg / έτος, σε σύγκριση με 9.8kg/year στην Ελλάδα και 15.4kg/year στη Δυτική Ευρώπη συνολικά .
Κύριοι ανταγωνιστές της ΦΑΓΕ στην αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ είναι οι εταιρείες General Mills, Groupe Danone, Stonyfield Oikos και τα προϊόντα της Chobani. Η ΦΑΓΕ πάντως, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen είναι η τέταρτη μεγαλύτερη με ένα μερίδιο 5,3% της αγοράς γιαουρτιού, με τις μάρκες Total και Fruyo.
Αντιόπη Σχοινά