Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης με δημοσιογράφους, ο Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη και ο Jeff Hamilton, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας, παρουσίασαν το όραμα της εταιρείας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και τη στρατηγική των προσλήψεων που ακολουθείται για τη στελέχωση του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub) της Θεσσαλονίκης.
Οπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των προσκεκλημένων από την κ. Rebecca Hamm, Ανώτερη Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων και ακολούθησε ένα μικρό βίντεο περιήγησης στους χώρους του Hub στην Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, ο κ. Hamilton παρουσίασε τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στο προφίλ της Pfizer Inc, τη δομή, την εταιρική ευθύνη, τον σκοπό και τις αξίες της, ενώ αναφέρθηκε και στον κεντρικό ρόλο του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α), το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του σκοπού της εταιρείας «καινοτομούμε για να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών». Εξήγησε, ότι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) της Pfizer ενσωματώνει την εξέλιξη της επιστήμης σε θεραπείες, που επηρεάζουν κυρίως θεραπευτικούς τομείς, όπως η ογκολογία, η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη , τα εμβόλια, αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσοι, και οι σπάνιες ασθένειες.
Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί σήμερα ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Pfizer και ενσωματώνεται σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία εστιάζει στην ψηφιοποίηση στο τομέα Ε&Α των φαρμάκων, στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων υγείας και στην εμπειρία του ασθενή, βελτιώνοντας τις ταχύτητες και διευκολύνοντας την καθημερινή εργασία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η προηγμένη ψηφιακή ανάλυση είναι καίρια εργαλεία της ψηφιακής στρατηγικής της Pfizer πάντα σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Ο κ. Hamilton παρέθεσε μερικά παραδείγματα προϊόντων και λύσεων που δοκιμάζονται στο Hub, οι οποίες αποτελούν καινοτομία, συμπεριλαμβάνοντας τον Πίνακα Ελέγχου Κλινικών Δοκιμών (έλεγχος των προμήθειων του χώρου κλινικών δοκιμών και επιδόσεων για τη διασφάλιση της έγκαιρης ολοκλήρωσης των δοκιμών), LivingWith (ψηφιακός σύντροφος για την υποστήριξη των ασθενών κατά τη διάρκεια της ιατρικής τους φροντίδας), Ψηφιακό Κέντρο Λειτουργιών (ενιαία πλατφόρμα για τη σύνδεση υπαλλήλων και όλων των πτυχών των κατασκευαστικών λειτουργιών) και ESTIMATTR-cm (ένα διαδικτυακό εργαλείο για την εκπαίδευση των ΕΥ σχετικά με τις καρδιακές και μη καρδιακές εκδηλώσεις που αφορούν τη σχετιζόμενη με την τρανσθυρετίνη αμυλοειδική μυοκαρδιοπάθεια ιδιοπαθούς τύπου (wt ATTR-CM)).
Ο κ. Gariboldi εξήγησε εκτενώς τους λόγους που οδήγησαν την Pfizer να επιλέξει την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία του Ηub, αναφερόμενος σε διάφορους παράγοντες. Αναφέρθηκε στις ισχυρές οικονομικές προοπτικές της χώρας και την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική για την Καινοτομία, το νέο αναδυόμενο περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων, τη δυνατότητα για συνεργασία με τεχνολογικά Ηubs και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του πληθυσμού, παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν την Ελλάδα στο να βρεθεί στο επίκεντρο σημαντικού αριθμού νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε τη συγκέντρωση ταλέντων του κλάδου της πληροφορικής στην πόλη, τον ρόλο της ως εκπαιδευτικού Hub της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 5 μεγάλα πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένου και του μεγαλύτερου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα 9 παγκοσμίου βεληνεκούς ερευνητικά κέντρα.
Ο κ. Gariboldi ανέπτυξε τους δύο βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του Hub για την εξεύρεση ταλαντούχου στελεχιακού δυναμικού, οι οποίοι είναι:
- Να προσελκύσει τους ικανότερους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός πλάνου επικοινωνίας και στοχευμένων ενεργειών, με την προσέγγιση του επιστημονικού «οικοσυστήματος» μέσω κατάλληλων επιστημονικών εκδηλώσεων, με δραστηριότητες για την προβολή του Hub, με τη σύνδεση και συνεργασία με τα πανεπιστήμια καθώς και με την ενεργοποίηση του δικτύου των αποδήμων και των αποφοίτων.
- Να αναπτύξει ένα φυτώριο ταλαντούχων ανθρώπων. Για αυτόν τον σκοπό, η Pfizer θα στηριχτεί στη σύνδεση με την κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας, στη δημιουργία ευκαιριών καριέρας μέσω προγραμμάτων κατάρτισης υψηλής εξειδίκευσης και σε εσωτερικές και εξωτερικές εκδηλώσεις.
Επιπλέον, σημείωσε τη σημασία μια ισχυρής δεξαμενής υποψηφίων για την δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες δεξιότητές και ικανότητες. Πρόσθεσε ότι υπάρχει μια πολύ θετική πορεία στην διαδικασία των προσλήψεων, καθώς το Hub έλαβε 3.000 αιτήσεις από υποψηφίους υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το 71% των αιτούντων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές και το 21% προέρχεται από το εξωτερικό.
Αναφερόμενος στις βασικές δεξιότητες που ζητούνται, σημείωσε ότι αυτές είναι: Software Development & Engineering, Agile Project Management, Machine Learning & Artificial Intelligence, Enterprise Architecture, Data Science, Process Automation, Product & Experience Design, Customer Analytics & Insights.