Επί ελληνικού εδάφους η μάχη Mc Donald’s –Burger King με ρυθμιστή τα Goody’s
Φωτιά στον ανταγωνισμό έχει βάλει η ανακοίνωση της Burger King για άνοιγμα στην Ελληνική αγορά, καθώς οι παίκτες της αγοράς παίρνουν ήδη θέση μάχης. Ήδη η Mc Donald’s μέσω της διαχειρίστριας εταιρείας της στην Ελλάδα Premier Capital Hellas ανακοίνωσε, τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των €10,5 εκατ. για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά.
Η είσοδος της αμερικανικής αλυσίδας θεωρείται μεγάλη πρόκληση, καθώς μέχρι σήμερα δύο μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των μπέργκερ απέτυχαν. Ο λόγος για τη Wendy’s και φυσικά τη McDonalds, οι οποίες δεν μπόρεσαν να ανταγωνισθούν τις εγχώριες αλυσίδες και κυρίως τα Goody’s.
Η άφιξη της Burger King αποκτά τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς παρατηρείται σημαντική στροφή των αλυσίδων fast food στην κατηγορία του burger, με πιο χαρακτηριστική την αλλαγή των καταστημάτων της Goody’s σε καταστήματα «burger house».
Η Mc Donald’s ανακοίνωσε χθες ότι άνοιξε το 21ο εστιατόριο McDonald’s στη Θεσσαλονίκη, στο εμπορικό κέντρο One Salonica Outlet Mall. Το ύψος της επένδυσης ανήλθε στο ποσό των €650.000 και δημιουργήθηκαν 20 νέες θέσεις εργασίας. Στόχος της εταιρείας είναι η λειτουργία ενός δικτύου 30 εστιατορίων McDonald’s μέσα στην επόμενη τριετία.
Σημειώνεται ότι από το 2011 που η Premier Capital Ελλάς ανέλαβε ως Developmental Licensee της McDonald’s στην Ελλάδα, έχει επενδύσει περισσότερα από €5,5 εκατ. στην ανάπτυξη της αλυσίδας, για το άνοιγμα νέων εστιατορίων και για την ανακαίνιση των υφισταμένων.
Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, σκοπεύουμε να επενδύσουμε περισσότερα από €10,5 εκατ. για τη δημιουργία 9 ακόμα εστιατορίων, και να δημιουργήσουμε τουλάχιστον 280 νέες θέσεις εργασίας, σημειώνει η εταιρεία.
Την ίδια ώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης στην κατηγορία των μπέργκερ η αμερικανική Burger King, έχει ανακοίνωση τη δημιουργία κοινοπραξίας με την ονομασία Burge King SEE SA προκειμένου να επεκταθεί επιθετικά, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας στην Ιταλία, στην Πολωνία, στη Ρουμανία και στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη καταστήματα σε όλες τις παραπάνω χώρες πλην της Ελλάδας.
Η Burger King ιδρύθηκε το 1954 στη Φλόριντα των ΗΠΑ, διαθέτει περίπου 14.000 καταστήματα σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο σερβίροντας φαγητό σε πάνω από 11 εκατ. καταναλωτές ημερησίως. Παρ’ όλα αυτά, θεωρείται το Νο2 στον κόσμο πίσω από την MacDonalds.
Το ερώτημα που γεννάται πλέον είναι αν η Burger King θα καταφέρει να κάνει στην Ελλάδα αυτό που δεν έκανε η Μac Donald’s.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η «ΒΚ SEE» (Burger King Southern and Eastern Europe) επρόκειτο να ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα στις αρχές του 2015 και θεωρείται εξαιρετικά πιθανό ότι το ελληνικό γραφείο θα χρησιμοποιηθεί ως «ορμητήριο» για την ανάπτυξη και στις υπόλοιπες αγορές της Ιταλίας, της Ρουμανίας και της Πολωνίας. Δεν αποκλείεται να προστεθεί και άλλη αγορά όπως αυτή της Βουλγαρίας, οπότε η «μάχη» με την Goody’s θα εκτυλιχθεί σε δύο μέτωπα: Σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Τα πρώτα καταστήματα με το σήμα της αμερικανικής πολυεθνικής, αναμένονται το νωρίτερο προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου.
Αντιόπη Σχοινά