Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχει ολοκληρωθεί η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean Airlines ειπώθηκε από το management της αεροπορικής στους μετόχους. Η γενική συνέλευση νωρίτερα την Παρασκευή εξουσιοδότησε το Δ.Σ. να λάβει απόφαση για την πραγματοποίηση αύξησης κεφαλαίου.
Όπως εξήγησε στους μετόχους ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης διευθύνων σύμβουλος της Aegean, με δεδομένο το βάρος της συγκυρίας αλλά και τις ενέργειες και τα μεγέθη της στήριξής προς άλλες εταιρείες άλλων χωρών η διαμόρφωση ειδικού πλαισίου στήριξης και για την Aegean από την πολιτεία ήταν πρακτικά απαραίτητη. Έτσι μετά από διαπραγματεύσεις με τις αρμόδιές υπηρεσίες του Υπόικ & του ΥΜΕΤ επήλθε συμφωνία η για την ενίσχυση της εταιρείας με 120 εκ , ως μερική αποκατάσταση των συνέπειων της πανδημίας και των περιορισμών μετακίνησης , με χρήση των διατάξεων του στο πλαίσιο του άρθρου 107 (2) (β) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Η πρόταση για την αποζημίωση με 120 εκ κατατέθηκε τον Νοέμβριο στην ΕΕ και εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο. Η συνολική συμφωνία , μεταξύ πολιτείας και Aegean προβλέπει ως προϋπόθεση για την ενίσχυση αυτή την διενέργεια αύξησης 60 εκ από τους μέτοχους . παράλληλά προβλέπει και την δωρεαν παροχή warrants δηλαδή δικαιωμάτων προαίρεσης στο ελληνικό δημόσιο για αριθμό μέτοχων 11.5 % μετά την αύξηση , στην τιμή που θα γίνει και η αύξηση κεφαλαίου.
Η χορήγηση της παραπάνω κρατικής ενίσχυσης και οι όροι αυτής, οι οποίοι ψηφίστηκαν από την Ελληνική Βουλή
Ο ίδιος βλέπει αρχή της ανάκαμψης μέσα στο 2021 και ομαλοποίηση του 2022.
Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, «οι ενέργειες αντιμετώπισης της πανδημίας ήταν άμεσες και εξακολουθούμε και δουλεύουμε με ίδιους εντατικούς ρυθμούς για να διασφαλίσουμε την προοπτική επανόδου σε μια υγιή πορεία ανάπτυξης όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Αναζητούμε και ενεργοποιούμε τη συνεισφορά όλων των stakeholders για σε αυτήν την ειδική πρωτόγνωρη συγκυρία.
Oι εξελίξεις με την πρόοδο των εμβολιασμών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα δίνουν μια προοπτική ανάκαμψης του κλάδου μας και της εταιρείας μας στην εξέλιξη του έτους.
Φυσικά τα ακριβή χρονικά δεδομένα για τους εμβολιασμούς, ο βαθμός και η ταχύτητα ανακάλυψης της ζήτησης αλλά και οι συμφωνίες των κρατών για τα πρωτοκολλά μετακίνησης διατηρούν ακόμη σημαντική αβεβαιότητα, κυρίως για την στιγμή της επανεκκίνησης.
Θεωρούμε όμως ότι και στην συγκυρία αυτή , οι πρόνοιες και το σύνολο των ενεργειών που έχουμε λάβει είναι ικανές να δώσουν στην εταιρεία και πάλι ισχυρή ανταγωνιστικότητα και την ευκαιρία για ανάκαμψη όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Οι επόμενοι μήνες είναι βέβαιο ότι θα είναι ακόμη δύσκολοι, όμως θεωρούμε ότι θα δούμε την αρχή της ανάκαμψης μέσα στο 2021 και την ομαλοποίηση στο 2022 .
Σχετικά με την κατάσταση που βίωσε η εταιρεία μέσα στο 2020, ο κ. Γερογιάννης ήταν αποκαλυπτικός: «Στα ελληνικά αεροδρόμια, oπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η επιβατική κίνηση σημείωσε άνευ προηγουμένου μείωση κατά περισσότερο του 80% μεταξύ Απριλιου-Δεκεμβριου του το 2020. Η πτώση στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 92%, 62% και 77%, αντίστοιχα.
Φυσικά αντίστοιχη και η επίδραση στην δραστηριότητα και το αποτελέσματα της Εταιρείας μας.
Η αρχή του 2020 μας βρήκε μετά από 7 χρονιά συνεχούς κερδοφόρας ανάπτυξη δικτύου και των υπηρεσιών μας σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση.
Με 15 εκ επιβάτες το 2019 σε 44 χώρες & 155 προορισμούς από την Αθηνά αλλά και τις σημαντικές περιφερειακές μας βάσεις. Μεγέθη κατά 70% αυξημένα από την ημερομηνία εξαγοράς της Οlimpic Air το 2013. Με 9.5 εκ επιβάτες εξωτερικού και εξαιρετική συμβολή στον τουρισμό μας.
Με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα στο 40% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας αλλά και σχεδόν μηδενικό καθαρό δανεισμό
Και φυσικά στην αφετηρία μια εξαιρετικά σημαντικής επένδυσης σε νέο στόλο με 46 συνολικά αεροσκάφη Airbus A320/321 neo , τόσο για την ανταγωνιστικότητά, την εξέλιξη των υπηρεσιών όσο και για το περιβαλλοντικο αποτύπωμα μας.
Ακόμα και τους πρώτους δύο μήνες του 2020, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, καταγράφαμε 10% αύξηση της επιβατικής κίνησης και 15% αύξηση των εσόδων.
Τα αποτελέσματα όμως της πρωτόγνωρης πανδημίας και των αναγκαστικών περιορισμών μετακίνησης που επιβλήθηκαν από τα κράτη, ήταν άμεσα και ασύλληπτα ισχυρά σε καταστροφική ισχύ».