Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) επιδιώκει να επεκτείνει τη φορολόγηση των αεροπορικών καυσίμων, στο πλαίσιο της πολιτικής για την επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας. Στο τελευταίο συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ στη Λισαβόνα, οι υπουργοί υποστήριξαν, γενικά, μια πρόταση φορολόγησης των αεροπορικών καυσίμων σε επίπεδο ΕΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times,
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΚ) μελετά τροποποιήσεις στη φορολογική πολιτική για την ενέργειας εν όψει της νέας νομοθεσίας που αναμένεται να προτείνει το καλοκαίρι, σε επικαιροποίηση και αντικατάσταση μίας σειράς προηγούμενων κανονισμών.
Προς το παρόν, η αεροπορία και η ναυτιλία απαλλάσσονται από φόρους ΕΕ, αλλά υπό το φως της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της μετάβασης στην πράσινη οικονομία, έχει έλθει υπό συζήτηση η επιβολή εισφοράς στις αεροπορικές εταιρίες και στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα 27 κράτη -μέλη της ΕΕ θα πρέπει να συμφωνήσουν σε μία τέτοια νομοθετική αλλαγή, προκειμένου να εφαρμοστεί ένας πανευρωπαϊκός φόρος επί των αεροπορικών καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών.
Η αεροπορία, όπως επισημαίνει η ΕΕ σε αρκετές αναφορές της, είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές αερίων του θερμοκηπίου και οι Βρυξέλλες πρέπει να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.
Επίσης η Η ΕΕ σκοπεύει να αναθεωρήσει την οδηγία για το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων (ETS) σχετικά με την αεροπορία κατά τρόπο συμβατό με τους στόχους για το Κλίμα το 2030.