Με τη διασπορά της νέας μετάλλαξης Όμικρον, η οποία είναι τρεις φορές πιο μολυσματική σε σύγκριση με προηγούμενα στελέχη, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να «υποφέρουν». Τα μέλη των πληρωμάτων τους βγαίνουν εκτός υπηρεσίας και υποχρεώνονται στην ακύρωση εκατοντάδων ή και χιλιάδων πτήσεων. Τα έσοδα μειώνονται και οι επενδυτές παραμένουν αβέβαιοι. Η ProfitLevel προχώρησε στην ανάλυση μεγάλων αεροπορικών εταιρειών.
Delta Air Lines
H Covid κατέβαλε μεγάλο μέρος του πληρώματος της Delta Air Lines με αποτέλεσμα η αεροπορική εταιρεία να αρχίσει να ακυρώνει πολλές πτήσεις από την περίοδο των Χριστουγέννων. Η αύξηση των κρουσμάτων της COVID-19 επέφερε στην εταιρεία ζημιά κατά το πρώτο τρίμηνο, ωστόσο η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά το 2022, οπότε και οι αεροπορικές εταιρείες θα σημειώσουν τελικά κέρδος. Το τέταρτο τρίμηνο ήταν προσοδοφόρο για τη Delta, καθώς σημείωσε τα υψηλότερα έσοδά της από το τέλος του 2019. Αυτό οφειλόταν κυρίως στις κρατήσεις πτήσεων για διακοπές καθώς και στο αυξημένο ενδιαφέρον για επαγγελματικά ταξίδια. Τα έσοδα ανέβηκαν στα 9,47 δισ. δολάρια ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Ωστόσο, σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή, τα έσοδα εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλότερο επίπεδο. Η μετοχή έκανε άλμα άνω του 2% μετά την ανακοίνωση των θετικών αποτελεσμάτων*.
United Airlines
Ο τουρισμός καθώς και η αεροπορική βιομηχανία βρίσκονται στην απόλυτη ανάγκη διακοπής της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Ωστόσο, προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει. Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών έχει υποστεί εκτός αυτού και το πλήγμα των κακών χειμερινών καιρικών συνθηκών, των συνολικών χαμηλών επιπέδων στελέχωσης και τελευταίο αλλά καθόλου ασήμαντο, τη μετάλλαξη Όμικρον που διασπείρεται ταχύτατα. Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines αναμένει ήδη απώλεια – 2,12 USD ανά μετοχή. Η εταιρεία, εκτός από το πλήγμα της μετάλλαξη Όμικρον, βρίσκεται αντιμέτωπη και με τους συνεχείς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι οποίοι επιδεινώνουν το πρόβλημα.
Πτήσεις χωρίς επιβάτες στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τους κανoνισμούς της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να χρησιμοποιούν τους διαδρόμους προσγείωσής τους στα αεροδρόμια ακόμη και αν δεν διαθέτουν αρκετούς επιβάτες. Αποτέλεσμα αυτού είναι συχνά να πραγματοποιούνται πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροπλάνα. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες, ειδικά η Lufthansa και η Brussels Airlines, αναγκάστηκαν να ακυρώσουν χιλιάδες πτήσεις λόγω χαμηλών κρατήσεων. Το πλήγμα από τους κανονισμούς της ΕΕ που απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τα slots τους είναι ισχυρό και προκύπτει υπό την απειλή αντικατάστασής τους από ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες.