Τρεις μήνες επιπλέον θα χρειαστεί η ΡΑΕ για να εκδώσει απόφαση στη δεύτερη καταγγελία κατά του ΔΕΔΔΗΕ που κατέθεσε η Elpedison, υποστηρίζοντας ότι ο Διαχειριστής δεν προχωρεί στην διακοπή ηλεκτροδότησης καταναλωτών Καθολικής Υπηρεσίας με μεγάλες ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η Αρχή έδωσε παράταση τριών μηνών, ορίζοντας ως νέα ημερομηνία έκδοσης της απόφασης, την 15η Ιουνίου, με το αιτιολογικό ότι χρειάζεται επιπλέον στοιχεία, τα οποία και ζήτησε από τον ΔΕΔΔΗΕ. Την εν λόγω καταγγελία, που είναι η δεύτερη μέσα σε ένα χρόνο, κατέθεσε η Elpedison στη ΡΑΕ στις 15 Δεκεμβρίου. Οι σχετικές αποφάσεις πρέπει, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να λαμβάνονται από την Αρχή εντός 3 μηνών, εκτός και αν απαιτηθούν επιπλέον στοιχεία.
Η πρώτη ανάλογη καταγγελία της Elpedison κατά του ΔΕΔΔΗΕ είχε γίνει τον Μάρτιο 2021 και τότε η ΡΑΕ είχε επιβάλει πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ στον Διαχειριστή μαζί με αυστηρή σύσταση για την άμεση ανάληψη ενεργειών προκειμένου να συμμορφωθεί σχετικά με την τήρηση της υποχρέωσης παροχής στοιχείων πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας προς την Elpedison και τους υπόλοιπους προμηθευτές της Υπηρεσίας.
Στη νέα καταγγελία της η Elpedison αναφέρει ότι παρότι ο ΔΕΔΔΗΕ διαθέτει πληθώρα εργαλείων για την υλοποίηση των εντολών απενεργοποίησης μετρητών των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας με ληξιπρόθεσμες οφειλές εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, εν τούτοις παραλείπει συστηματικά την υλοποίηση των σχετικών αιτημάτων απενεργοποίησης.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταρίας, οι συσσωρευμένες οφειλές (ενέργεια και τόκοι) πελατών με παροχές των οποίων τα αιτήματα απενεργοποίησης εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα, φθάνουν τα 360.000 €, ενώ ο κίνδυνος έκθεσης της σε μελλοντική ζημιά εκτιμάται άνω του 1.000.000 €.
Ας σημειωθεί τέλος ότι, στις 23 Ιουνίου λήγει η διετής περίοδος κατά την οποία η Elpedison, όπως και οι εταιρείες ΔΕΗ, Μυτιληναίος, Ήρων και NRG, έχουν επιφορτιστεί με την εκπροσώπηση των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας κατά αναλογία του ποσοστού των μετρητών που εκπροσωπεί ο κάθε προμηθευτής.
Στη καταγγελία κατά του ΔΕΔΔΗΕ, η Elpedison αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Συστηματική καθυστέρηση ολοκλήρωσης των αιτημάτων απενεργοποίησης πέραν της προβλεπόμενης προθεσμίας και σημειώνει ότι τα σχετικά αιτήματα παραμένουν εκκρεμή ακόμη και για πάνω από πέντε μήνες.
- Κοινοποίηση -κατόπιν ανεπιτυχούς προσπάθειας υλοποίησης των εντολών από τον ΔΕΔΔΗΕ- μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος «ΘΑΛΗΣ» ότι τα αιτήματα είναι σε κατάσταση «Ολοκληρώθηκε Ανεπιτυχώς» με αιτιολογία «ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ» ή «ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ».
- Εξακολούθηση αποστολής μετρήσεων για τους πελάτες Καθολικής Υπηρεσίας, των οποίων η εντολή απενεργοποίησης έχει ολοκληρωθεί.