Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ευρώπης που θα ενώνει τον Κίσσαμο με τη Σητεία.
Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δύο εκ των τριών διαγωνισμών του έργου. Ειδικότερα στις 22 Φεβρουαρίου έτρεξε ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα του άξονα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με μειοδότη την ΑΚΤΩΡ. Το έργο το οποίο έχει κόστος μαζί με τον ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο μεσαίο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου με μοναδική προσφορά αυτή του σχήματος ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Επόμενο βήμα είναι η ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού αναδόχου, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 290 εκατ. ευρώ.
Στα τέλη του καλοκαιριού αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για το "φιλέτο" και μεγαλύτερο τμήμα ΒΟΑΚ, Χανιά - Χερσόνησος συνολικού προύπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, το οποίο θα ξεκινά από τα Χανιά και φτάνει μέχρι τη Χερσόνησο, αναμένεται τον Απρίλιο.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου με την υποβολή οικονομικών προσφορών από τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στην β΄φάση ήτοι:
1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,
2.ΤΕΡΝΑ,
3.J&P ΑΒΑΞ,
4.VINCI,
5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL
Το τμήμα Χανιά Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.