Το Netflix αποκάλυψε πως για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία κατέγραψε
Δραματική μείωση συνδρομητών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2022, κατέγραψε το Netflix για πρώτη φορά μετά από μία δεκαετία.
Η εταιρεία γνωστοποίησε στους επενδυτές πως η βάση των συνδρομητών της συρρικνώθηκε κατά 200.000 παγκοσμίως. Μπορεί το νούμερο να μην είναι τεράστιο για μια πλατφόρμα εκατομμυρίων συνδρομητών.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της ίδιας της πλατφόρμας, ενδέχεται να χάσει άλλους 2 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 7,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τα 7,93 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές, ενώ η Netflix ανέφερε καθαρά κέρδη 3,53 δολαρίων/μετοχή, υψηλότερα από τις προβλέψεις για κέρδη 2,89 δολαρίων/μετοχή.
Φυσικά, μεγάλο μερίδιο της πτώσης οφείλεται και στον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού η απόσυρση του Netflix από τη Ρωσία στοίχησε τους 700.000 συνδρομητές της χώρας. Συγχρόνως, η αύξηση τιμών που προηγήθηκε τον Ιανουάριο, είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν άλλοι 600.000 συνδρομητές. Εν τέλει, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 το Netflix προσέλκυσε 1,1 εκατομμύρια νέους χρήστες, για να αντισταθμίσει κάπως την κατάσταση και να φτάσει στον τελικό απολογισμό των -200,000 συνδρομητών. Των ανακοινώσεων, ακολούθησε «βουτιά» για τη μετοχή της εταιρείας η οποία έπεσε στα «τάρταρα» (-20%) στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της Wall Street μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τρίτης.
Τα πλάνα του Netflix
Μια αλλαγή πλεύσης για το μέλλον προανήγγειλε ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χάστινγκς στη συνέντευξη που ακολούθησε τις ανακοινώσεις για τα οικονομικά δεδομένα. H εταιρεία σκοπεύει να δημουργήσει ένα φθηνότερο συνδρομητικό πακέτο το οποίο θα επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων στους χρήστες μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. «Σκεφτείτε μας ως αρκετά ανοιχτούς στο να προσφέρουμε ακόμη χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις ως επιλογή των καταναλωτών», ανέφερε ο Χάστινγκς.
Η προσθήκη διαφημιστικά υποστηριζόμενων επιλογών θα μπορούσε να δώσει στη πλατφόρμα έναν νέο δρόμο ανάπτυξης καθώς αναζητά τρόπους για να εισπράξει χρήματα από τα περίπου 100 εκατομμύρια και πλέον νοικοκυριά που χρησιμοποιούν σήμερα έναν κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης για να κάνουν streaming χωρίς να πληρώνουν.
«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς. «Οσο κι αν είμαι οπαδός αυτού όμως, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα για εμένα».
Ο Χάστινγκς δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος των διαφημιστικών πακέτων του Netflix. Το τυπικό πακέτο δύο ατόμων HD κοστίζει 15,49 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, τα προγράμματα ξεκινούν από 7,99 € έως 13,99 € τον μήνα.
Πού οφείλεται η πτώση του Netflix
Για τους περισσότερους που έχουν έστω και επιφανειακή σχέση με το streaming, η έννοια των online σειρών-ταινιών είναι συνυφασμένη με το Netflix τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, από την πανδημία -όπου ο κινηματογράφος και οι εταιρείες παραγωγής βίωσαν μεγάλη κρίση- πολλές γιγαντιαίες εταιρείες μπήκαν για τα καλά στο παιχνίδι των streaming πλατφορμών. Το AppleTV μάλιστα πέρασε στη... στροφή το Netflix καθώς έγινε φέτος η πρώτη πλατφόρμα που κερδίζει Oscar καλύτερης ταινίας με το «CΟDA».
Επίσης, αρκετοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του Netflix προσφέρουν φθηνότερα πακέτα με υποστήριξη διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων των Hulu, HBO Max και Paramount+. Τον περασμένο μήνα η Disney ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα διαφημιστικά υποστηριζόμενο πρόγραμμα Disney+ από τα τέλη του 2022 στις ΗΠΑ. Ενώ, και το AmazonPrime είναι πλέον δυνατός παίκτης στον τομέα του streaming.
«Δεν νομίζω ότι έχουμε πολλές αμφιβολίες ότι [το διαφημιστικό μοντέλο] λειτουργεί», δήλωσε ο Χάστινγκς, αναφερόμενος στο Hulu και το HBO Max καθώς και στα επερχόμενα σχέδια του Disney+. «Είμαι σίγουρος ότι θα μπούμε μέσα και θα το καταλάβουμε - σε αντίθεση με το να το δοκιμάσουμε και ίσως να το κάνουμε ή να μην το κάνουμε».
Τον περασμένο μήνα, ο οικονομικός διευθυντής του Netflix Σπένσερ Νιούμαν σηματοδότησε την προθυμία του Netflix να εξετάσει το ενδεχόμενο υιοθέτησης μιας βαθμίδας με υποστήριξη διαφημίσεων. «Δεν είναι ότι έχουμε θρησκεία κατά της διαφήμισης, για να είμαστε σαφείς», δήλωσε σε επενδυτικό συνέδριο της Morgan Stanley. Αν και «αυτό δεν είναι κάτι που είναι στα σχέδιά μας αυτή τη στιγμή», είπε, «ποτέ μη λες ποτέ».