Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι ζυμώσεις στο κλάδο του λιανεμπορίου με το deal Βερόπουλου – Σκλαβενίτη να πυροδοτεί νέες κινήσεις συγκέντρωσης αλλά και νέες επενδύσεις.
Όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς έχουν τις κεραίες τεντωμένες... και αναζητούν τις ευκαιρίες για κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων στον τζίρο των 11 δισ. μέσα από τη συγκέντρωση κυρίως μικρότερων επιχειρήσεων του κλάδου.
Η επόμενη μέρα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του www. bussinesenergy.gr, φέρνει ως πολύφερνες νύφες τις αλυσίδες Γαλαξίας και Market in, ενώ αυτόνομη πορεία δείχνει να έχει χαράξει η METRO ΑΕΒΕ, που έχει τις αλυσίδες My market και METRO Cash n Carry.
Η κάθοδος του Μασούτη στην αγορά της Αθήνας η οποία τοποθετείτε χρονικά μετά το φθινόπωρο και εξαρτάται εν πολλοίς από τις πολιτικοοικονομικές εξελίξεις θα φέρει νέες κόντρες στη Αττική, ενώ και οι ζυμώσεις υπό την σκέπη του ΕΛΟΜΑΣ, βάζουν φωτιά στον ανταγωνισμό.
Οι παραπάνω κινήσεις φέρνουν και νέες επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους, καθώς Γαλαξίας, ΑΒ και Σκλαβενίτης βρίσκονται σε αναζήτηση νέων αποθηκών ξηρού φορτίου αλλά και χώρων ψυγείου.
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες , οι τρεις αλυσίδες, έχουν θέσει συγκεκριμένα κριτήρια για την εξαγορά είτε ετοίμων αποθηκών, είτε οικοπέδων με προδιαγραφές στην ευρύτερη περιοχή της Μάνδρας και του Ασπρόπυργου, καθώς η γιγάντωση φέρνει αυξημένες ανάγκες αποθήκευσης αλλά και ανασυγκρότησης των logistics που μέχρι τώρα είχαν.
Αυτό όμως αφορά τις ΑΒ και Σκλαβενίτη, που έχουν ήδη γράψει ένα κύκλο επέκτασης . Στην περίπτωση της Γαλαξίας προμηνύει νέες επενδύσεις και νέα καταστήματα, τουλάχιστον αν όχι στρατηγική συμφωνία εξαγοράς άλλων αλυσίδων.
Η συμφωνία των δύο ελληνικών οικογενειών, Σκλαβενίτη και Βερόπουλου, βάζει την ελληνική σημαία στο μεγαλύτερο μέρος του χάρτη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, καθώς οι αλυσίδες συγκεντρώνονται σχεδόν ολοκληρωτικά σε ελληνικά χέρια, αν εξαιρέσει κανείς τη γερμανική Lidl και την ΑΒ Βασιλόπουλος, που ανήκει στον βελγικό πολυεθνικό όμιλο Delhaize Group.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε ότι από τα τέλη Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα προσέθεσε πέντε νέα καταστήματα στο δίκτυό της, εκ των οποίων τα τρία σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Σέρρες και τα άλλα δύο σε Νέα Κίο (Αργολίδας) και Κάρυστο.
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ μέσα στο 2015 για τη δημιουργία νέων καταστημάτων με έμφαση στις τουριστικές περιοχές αλλά και τις περιοχές που υστερεί έναντι των βασικών ανταγωνιστών της, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών μικρότερων αλυσίδων της περιφέρειας, εφόσον κριθεί απαραίτητο. Σχέδια επέκτασης έχουν επίσης η «Μασούτης», η METRO και η «Γαλαξίας»