Μπορεί η Ryanair να έκλεισε τη βάση της στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τη χειμερινή περίοδο, -ως γνωστόν από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία αποδέσμευσε δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο της Αθήνας, μειώνοντας τα δρομολόγια της σε 10, από 29 που ήταν προγραμματισμένα- ωστόσο, οι απόψεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της έχουν ενδιαφέρον.
Τη Δευτέρα η εταιρία ανέφερε κέρδη ρεκόρ για το καλοκαίρι, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος, Michael O’Leary, προειδοποίησε ότι ο χειμώνας πιθανό να είναι «πολύ εύθραυστος».
«Μοιάζουμε έτοιμοι για έναν δυνατό χειμώνα, αλλά γνωρίζω ότι πέρυσι είχαμε την Omicron στα τέλη Νοεμβρίου που συνέτριψε τα Χριστούγεννα και η εισβολή στην Ουκρανία συνέτριψε το Πάσχα», δήλωσε ο O’Leary.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία σημείωσε τα μεγαλύτερα κέρδη της μετά από φόρους για τους έξι μήνες έως τον Σεπτέμβριο στα 1,37 δισεκατομμύρια ευρώ (1,37 δισεκατομμύρια δολάρια).
Υπήρχε μια προσδοκία ότι η ζήτηση θα μπορούσε να συρρικνωθεί καθώς η κρίση κόστους ζωής επηρεάζει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών σε όλη την Ευρώπη , αλλά η όρεξη για ταξίδια εξακολουθεί να υπάρχει, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ryanair.
«Περιμέναμε να ενισχυθεί η ζήτηση, αλλά δεν το έχουμε δει ακόμα - αλλά υπάρχει μια ευθραυστότητα εκεί», πρόσθεσε. «Οι άνθρωποι ήταν κλειδωμένοι για δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, τα ταξίδια είναι ένα από τα πράγματα που θα συνεχίσουν να κάνουν», σημείωσε.
Κοιτάζοντας το μέλλον, ο O’Leary εκτίμησε ότι για τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια το πρόβλημα θα είναι το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης καθώς τα επιτόκια έχουν εκτιναχθεί, γεγονός που πιθανότατα θα προκαλέσει την εξαφάνιση αεροπορικών εταιρειών οι οποίες δεν μπορούν να συμβαδίσουν.
«Πιστεύω ότι θα δούμε στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια την τελική ενοποίηση όταν η Ευρώπη θα μεταβεί σε τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, τρεις μεγάλες εταιρείες ανταπόκρισης και έναν μεγάλο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους», εξήγησε, με τη Ryanair να γεμίζει το σποτ αερομεταφορέα χαμηλού κόστους.
Η τιμή θα είναι το σημείο καμπής για τον καθορισμό ποιες αεροπορικές εταιρείες θα επιβιώσουν την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον ίδιο. «Το πραγματικό εμπόδιο για την είσοδο στην Ευρώπη τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια θα είναι «μπορείς να ανταγωνιστείς τη Ryanair με 9,99 £ λίρες» και αν δεν μπορείτε, τότε μην προσπαθήσετε», κατέληξε χαρακτηριστικά.
Η Ryanair δεσμεύτηκε να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050 τον Μάρτιο, αλλά οι προμήθειες για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα παραμένουν μικρές, σύμφωνα με τον O’Leary.
Η αεροπορική εταιρεία προσθέτει περισσότερα αεροσκάφη Boeing 737 MAX στον στόλο της, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 4% περισσότερους επιβάτες και να καίνε 16% λιγότερα καύσιμα , αν και η παραγωγή έχει καθυστερήσει λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η νέα τεχνολογία κινητήρων είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο ο κλάδος θα βελτιώσει τελικά τα περιβαλλοντικά του διαπιστευτήρια, αλλά οι κινητήρες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν «σεισμική αλλαγή» στη βιομηχανία δεν θα είναι διαθέσιμοι «πριν από το 2030, το 2040».