Με την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του ενεργητικού του μισού ναυπηγείου, ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της πώλησης του Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Προκοπίου.
Αφορά το κομμάτι που ήταν ευθύνη της ειδικής διαχείρισης (η μονάδα είχε χωριστεί σε δύο μέρη με κοινή απόφαση της Ελλάδας και της Κομισιόν), ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπογραφεί αντίστοιχη σύμβαση για το υπόλοιπο μισό, που αφορά το μέρος που έχει η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ).
Ωστόσο, ο κ. Προκοπίου δεν αναμένεται να βάλει «μπροστά τις μηχανές» πριν από τον προσεχή Ιούλιο, αφού στο ενδιάμεσο θα έχει εκμισθώσει τους χώρους στο Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να ολοκληρωθεί σειρά εργασιών στα πλοία και τα υποβρύχια του ελληνικού πολεμικού στόλου. Μια διαδικασία η οποία «τρέχει» από τότε που τα ναυπηγεία ουσιαστικά «έκλεισαν», ως απόρροια της κόντρας του ελληνικού Δημοσίου με την προηγούμενη ιδιοκτησία.
Με όραμα αλλά και δυνατότητες
Στις αρχές Ιανουαρίου ο κ. Προκοπίου βραβεύτηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
«Ο λόγος της συμμετοχής (σ.σ.: στους διαγωνισμούς για τον Σκαραμαγκά) ήταν η σκέψη και η βεβαιότητα ότι μπορώ να κάνω τον Σκαραμαγκά την αιχμή του δόρατος για νέες τεχνολογίες και το όραμα που είχα να γίνει η πατρίδα μας ανεξάρτητη και αυτάρκης στην προστασία των συνόρων, να μη μας βγάζει από την πρίζα κανείς. Λες και ο Θεός ένιωσε τη λαχτάρα μου».
Είχε συμπληρώσει επίσης: «Όλα έγιναν απλά, γρήγορα, χωρίς παράπλευρες συζητήσεις ή αιτήματα ή υποσχέσεις. Από τη συνάντηση που είχα με τον πρωθυπουργό εξέθεσα το όραμά μας και πήρα την υπόσχεση πως θα κινηθούν τα θέματα γρήγορα για την υλοποίηση των όρων μεταβιβάσεων».
Ο Έλληνας εφοπλιστής, πραγματοποιεί σειρά επαφών προκειμένου να χαράξει την επόμενη μέρα της επιχείρησης.
Παράλληλα, εξετάζει δεκάδες επενδυτικές προτάσεις, μικρές και μεγάλες, που του έχουν κατατεθεί από τότε που κέρδισε τους δύο διαγωνισμούς που έτρεχαν για τα ναυπηγεία.
Επισκευές
Όσον αφορά τις επισκευές εμπορικών πλοίων, ο Έλληνας πλοιοκτήτης δεν έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του, αφού δημοσίως δεν έχει αναφερθεί ποτέ σε αυτή τη δραστηριότητα, αλλά ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει και αποστέλλουν ερωτήματα για χρονοδιαγράμματα επαναδραστηριοποίησης της μονάδας προκειμένου να στείλουν τα πλοία τους για επισκευές.
Παράλληλα στοχεύει να «παντρέψει» την παραδοσιακή ναυπηγική δραστηριότητα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη ναυτιλία, και συστήματα ψηφιοποίησης.
Η διαχείριση
Σε κάθε περίπτωση, τα ναυπηγεία, εκτός από το αμυντικό υλικό (πολεμικά πλοία και υποβρύχια – διαθέτει και την κατασκευαστική βάση υποβρυχίων), θα χρειαστούν χρόνο προκειμένου να επαναλειτουργήσουν, αφού είχαν αφεθεί τα τελευταία 10 χρόνια. Αν και ο ίδιος αποφεύγει να κάνει δηλώσεις για τα σχέδιά του -«συνηθίζω να λέω ότι πριν ανέβουμε στο γάιδαρο, να μην κουνάμε τα πόδια μας», τονίζει χαρακτηριστικά-, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι έχει ήδη πραγματοποιήσει συναντήσεις με κορυφαία στελέχη ναυπηγικών κολοσσών που ενδεχομένως θα μπορούσαν να αναλάβουν το management των ναυπηγείων.