Σύμπτυξη σταθμαρχών στους κρίσιμους σταθμούς για το μεταβατικό διάστημα, έως την έναρξη της πλήρους λειτουργίας της τηλεδιοίκησης, προβλέπει το μεταβατικό σχέδιο της κυβέρνησης, με στόχο να αρχίσουν και πάλι να κινούνται τα τρένα μετά το απότομο σταμάτημά τους που επέφερε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι το απαιτούν ώστε να υπάρξει στοιχειώδης ασφάλεια κατά την επανέναρξη των δρομολογίων σε 13 άξονες το δικτύου.
Όπως έγινε γνωστό, θα υπάρξει άμεσα νέα συνάντηση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους εργαζόμενους, για να να συμφωνηθούν όλες οι λεπτομέρειες του σχεδίου βάσει του οποίου θα ξαναμπούν οι συρμοί στις ράγες. Κατά την τελευταία συνάντηση του υπουργού Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη -και προσωρινού υπ. Μεταφορών-, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων, οι εργαζόμενοι έθεσαν μια σειρά προαπαιτούμενα για να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και να δουλέψουν ξανά στα τρένα. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται άμεση λειτουργία του προαστιακού της Αθήνας, αφού πρόκειται για ένα μεταφορικό μέσο το οποίο λειτουργεί με τηλεδιοίκηση και απαιτείται η διασύνδεση με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», τόσο για εξυπηρέτηση των τουριστών/επισκεπτών του Λεκανοπεδίου όσο και των χιλιάδων εργαζομένων συμπολιτών μας που χρησιμοποιούν αυτό το μέσο για να πάνε στη δουλειά τους καθημερινά και να επιστρέψουν μετά στις κατοικίες τους.
Προβλέπεται, ωστόσο, μείωση των δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο μισό, καθώς και ο περιορισμός της ταχύτητας στα τμήματα του δικτύου όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση κατά περίπου 20%. Οι προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι είναι για μείωση από τα 160 στα 130 χλμ. την ώρα για τα επιβατικά και ανάλογη μείωση στα εμπορευματικά τρένα στα 100 χλμ.
Επίσης, οι εργαζόμενοι, εκτός από τους δύο σταθμάρχες σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς, ζητούν ενίσχυση των βαρδιών των κλειδούχων, εκεί όπου δεν υπάρχουν αυτόματα συστήματα και Ενιαίο Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας με την ευθύνη του ΟΣΕ, αλλά και επαναφορά προϊσταμένου αμαξοστοιχιών. Η αναβάθμιση του συντονιστικού κέντρου των σιδηροδρόμων για το μεταβατικό διάστημα έως την πλήρη λειτουργία της τηλεδιοίκησης χαρακτηρίζεται επιβεβλημένη, καθώς το Κέντρο της Hellenic Train δεν έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης (γνωρίζει τη θέση τους, αλλά όχι και τη γραμμή στην οποία κινούνται), οπότε δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, το Κέντρο Ρύθμισης της Κυκλοφορίας στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ δεν έχει εικόνα για την κυκλοφορία των τρένων και ο ρυθμιστής είναι υποχρεωμένος να λειτουργεί με βάση τα όσα του αναφέρουν οι σταθμάρχες με τα γνωστά αποτελέσματα.
Στη συζήτηση είναι και το θέμα του κανονισμού στην ενδοεπικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχείων και των μηχανοδηγών, καθώς δεν χρησιμοποιείται το σύστημα GSMR, αλλά και η θέσπιση πιο αυστηρών κανόνων στις συνομιλίες κατά την αναχώρηση και την άφιξη των τρένων. Τέλος, αναζητείται τεχνογνωσία για την αναβάθμιση των ψυχομετρικών τεστ των υπαλλήλων που εργάζονται σε νευραλγικές θέσεις από τις οποίες εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.