Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έρευνα: Οι επιπτώσεις της αύξησης του κόστους ζωής στα σχέδια των Ελλήνων για τις καλοκαιρινές διακοπές
Το 53% των Ελλήνων αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς
Τετάρτη, 10/07/2024

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσιάζει τον δεύτερο γύρο στοιχείων από την τελευταία έρευνα που έτρεξε με τίτλο “Travel Report”. Η έρευνα αποκαλύπτει τις επιπτώσεις που έχει η συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους ζωής στα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.

Ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών έχει προσαρμόσει τον προϋπολογισμό του για τις διακοπές στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η αύξηση του κόστους ζωής. Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 53% των ερωτηθέντων επιλέγουν πιο προσιτά καταλύματα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το 39,7% αναζητούν πιο προσιτές επιλογές μεταφοράς. Επιπλέον, το 29,7% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του.

Από το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 6% δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει καθόλου αυτό το καλοκαίρι, με την πλειονότητά τους (62,2%) να αναφέρει την αύξηση του κόστους ζωής ως τον κύριο λόγο για την απόφαση αυτή.

Η τάση του εσωτερικού τουρισμού

Μια δημοφιλής ταξιδιωτική τάση σε Ευρώπη και ΗΠΑ, που συμβάλλει επίσης στη μείωση των εξόδων διακοπών, είναι οι "Staycations", όπου οι ταξιδιώτες επιλέγουν να εξερευνήσουν τις χώρες τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ταξιδιώτες (51%) σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στη χώρα τους.

Ομοίως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας για διακοπές. Περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41), της Gen X (42-57) και των Baby boomers (58-78) θα επιλέξουν τον εσωτερικό τουρισμό φέτος.

Πως κατανέμεται το budget για τις καλοκαιρινές διακοπές

Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του σχετικά χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).

Είτε οι ταξιδιώτες αναζητούν προορισμούς σε νησιά είτε σε χωριά, η Klarna προσφέρει ευέλικτες λύσεις για τη διαχείριση του προϋπολογισμού. Όταν πληρώνουν για ταξιδιωτικές αγορές υψηλού κόστους, όπως διαμονή και μεταφορά, το 73,7% των Ελλήνων έχει δηλώσει ότι θα προτιμούσε να χωρίσει τις πληρωμές του σε ισόποσες άτοκες δόσεις. Με το Pay in 3 της Klarna που επιτρέπει τον διαχωρισμό των αγορών σε 3 άτοκες δόσεις, οι Έλληνες ταξιδιώτες μπορούν να απολαμβάνουν αυξημένη ευελιξία στις κρατήσεις τους μέσω κορυφαίων πλατφορμών όπως η Airbnb.

Οι προτεραιότητες των Ελλήνων καταναλωτών για τα καλοκαιρινά ταξίδια

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (57%) και τη διαμονή (56,8%). Οι Gen Z και οι Millennials είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (59,4% και 55,8% αντίστοιχα), ενώ οι Gen X και οι Baby boomers στη διαμονή (60,2% και 63,4% αντίστοιχα). Επιπλέον, οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, δήλωσε: «Εν μέσω των σημερινών προκλήσεων του κόστους ζωής, η Klarna είναι η έξυπνη λύση για τη διαχείριση του προϋπολογισμού των διακοπών. Η πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει μία έντονη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για ευέλικτες επιλογές πληρωμών. Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις καθώς σχεδιάζουν και απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.»

Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.

Συναφείς αναρτήσεις
Σημαντική υποχώρηση κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών το προηγούμενο έτος, καθώς μειώθηκε τόσο η αξία όσο ...
Πάνω από 30 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιούνται στα καταστήματα της εταιρίας Pepco κάθε μήνα . Ποιοι όμως είναι οι καταναλωτές ...
Σχεδόν το 80% των εργαζομένων θεωρεί πως το μέλλον είναι προσανατολισμένο στην Τεχνητή Νοημοσύνη, με ένα σημαντικό ποσοστό να ...
Με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών να πλησιάζει η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την ...
Η εργασιακή πραγματικότητα διαμορφώνεται με σημαντικές μεταβολές, επιφέροντας την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ταυτόχρονα με την προσαρμογή ...
Έρευνα για την οικογένεια με την υποστήριξη της Υδρογείου Ασφαλιστικής
Το μέλλον των οικογενειακών επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, διερευνήθηκε στο πλαίσιο έρευνας του Εθνικού ...
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
Η ΔΕΗ, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ρίχνει φως σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η κακοποίηση των γυναικών και αναλαμβάνει ...
Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, συγκέντρωσε πληροφορίες από την ...
Ο σκληρός ανταγωνιμσός με την Κίνα κλιδωνίζει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με το Δελτίο Οικονομικών Εξελίξεων της Alpha Bank. Σύμφωνα ...
 
 
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δεν θα μπορούσε παρά να την αφιερώσει στην Ελλάδα, ξεδιπλώνοντας μέσα στο ...
Η Ελλάδα, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην τουριστική δραστηριότητα της Μεσογείου, επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της το 2024. Σύμφωνα με ...
Στην πορεία υλοποίησης των δράσεων του Υπουργείου Τουρισμού, τα πεπραγμένα και τον προγραμματισμό για το προσεχές διάστημα, δίνοντας έμφαση στα μέτρα για την ...
”Ιστορικά από  τη δεκαετία του 1960  που ο  ΕΟΤ  ανέπτυξε τον θαλάσσιο τουρισμό  μέσω της χωροθέτησης και λειτουργίας των  τουριστικών λιμένων στη χώρα ...
Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησαν σήμερα στο Υπουργείο Τουρισμού η Υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης και η Γενική Γραμματέας Τουριστικής ...
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την υπο-παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης ...
Με απόφαση της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη ορίζεται νέος Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ο Ανδρέας  Φιορεντίνος. Ο κ. Φιορεντίνος αναλαμβάνει τα ...
Ο Ιαματικός Τουρισμός ως  ειδική μορφή τουρισμού,  μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην άμβλυνση της εποχικότητας και τη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών, τόνισε η ...
Αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr οι 35.000 τελικοί δικαιούχοι της δράσης «Thessaly Evros Pass 2024», η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου, ...
Την υπογραφή σύμβασης για την αξιοποίηση του ακινήτου «Σάνη Κασσάνδρας», μεταξύ του Ταμείου και της εταιρείας «Σάνη Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία Αναπτύξεως και Τουρισμού», ανακοίνωσε ...
Η «Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης», στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού για ποιοτική ανάπτυξη των περιοχών της, ανέλαβε τη σημαντική πρωτοβουλία να ...
Η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη αναχώρησε σήμερα για τη Βαρκελώνη επικεφαλής της Ελληνικής αντιπροσωπείας που θα πάρει μέρος στις 10 και 11 ...