Την απαλλαγή από το ψηφιακό τέλος συναλλαγών των κρατικών ενισχύσεων του τομέα ενέργειας, όπως η αντιστάθμιση του κόστους ρύπων κλπ ζητεί η ‘Ενωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (EBIKEN), προτείνοντας την προσθήκη ρύθμισης στο σχετικό νομοσχέδιο κατά τρόπο που να αποσαφηνίζει ξεκάθαρα ότι οι διάφοροι μηχανισμοί ενίσχυσης, όπως προβλέπονται και από τους κανονισμούς της ΕΕ, δεν θα υπάγονται στο νέο τέλος.
“Οι κρατικές ενισχύσεις, ιδίως στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η αντιστάθμιση του έμμεσου κόστους εκπομπών CO2, η αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, κ.α., θα πρέπει να υπαχθούν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου για την κατάργηση του χαρτοσήμου και την επιβολή του ψηφιακού τέλους”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ Αντώνης Κοντολέων στην επιστολή που κατέθεσε η ¨Ενωση, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που αφορά στην εισαγωγή του ψηφιακού τέλους στις συναλλαγές.
Οι ενισχύσεις του ενεργειακού κόστους αποτελούν κατ’ ουσία μηχανισμούς αποζημίωσης μέσω των οποίων οι βιομηχανικοί καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας αντισταθμίζουν κόστη ηλεκτρικής ενέργειας τα οποία έχουν ήδη υπαχθεί σε ΦΠΑ, τονίζει η Ενωση και ζητά να συμπεριληφθούν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου και οι περιπτώσεις των ενισχύσεων που καταβάλλονται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, ως μέτρα και μηχανισμοί αποζημίωσης που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνει την τροποποίηση του άρθρου 24 με τη συμπεριλήψη της παραγράφου 2 ως εξής:
‘Αρθρο 24
Επιδοτήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, επιχορηγήσεις από το Δημόσιο ή φορείς γενικής κυβέρνησης
1. Επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής στις πάσης φύσεως μονομερείς μεταβιβάσεις πόρων από το Δημόσιο ή τον φορέα γενικής κυβέρνησης, που γίνονται με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του λήπτη αυτών.
2. Δεν επιβάλλεται το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής:
(...)
ι) στις επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και ενισχύσεις που καταβάλλονται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο μέτρων και μηχανισμών αποζημίωσης που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις.
3. Το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής των μονομερών μεταβιβάσεων της παρ. 1 υπολογίζεται επί του εκάστοτε πραγματικά καταβαλλόμενου ποσού αυτών, παρακρατείται κατά την καταβολή της επιδότησης ή της ενίσχυσης ή της επιχορήγησης στον δικαιούχο από το Δημόσιο ή τον φορέα γενικής κυβέρνησης που διενεργεί την πληρωμή και αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση από τον φορέα που διενεργεί την πληρωμή.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί, ότι η καταβολή της αντιστάθμισης, ενός μέτρου που έχει προβλεφθεί για την αποζημίωση των επιλέξιμων βιομηχανιών για το κόστος CO2, καθυστέρησε να εκταμιευτεί επειδή, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Οικονομικών είχε θέσει θέμα επιβολής χαρτοσήμου, όπως αναφέρει η ΕΒΙΚΕΝ