Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με στόχο τα πρώτα υδατοδρόμια να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν από το 2016, καθώς η υπόθεση υδατοδρόμια εκτιμάται ότι στο σύνολό της αποτελεί σημαντική επένδυση, η οποία αναμένεται να κορυφωθεί με την δημιουργία Μητροπολιτικού υδατοδρόμιου στην Αττική και ειδικότερα στο Φάληρο. Ηδη η εταιρία Hellenic Seaplanes ανακοίνωσε ότι ανέλαβε την αδειοδότηση των υδατοδρομίων σε Μήλο και στην Πάρο.
Επιπλέον ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε την σύναψη πέντε ακόμη Προγραμματικών Συμβάσεων με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την μελέτη, κατασκευή και λειτουργία ισάριθμων υδατοδρομίων στα νησιά Ρόδου, Χάλκης, Σύμης, Καστελλορίζου και Καρπάθου.
Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει η υπογραφή και νέων Προγραμματικών Συμβάσεων με Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία για την δημιουργία υδατοδρομίων, στο πλαίσιο του μεγάλου στόχου που έχει θέσει η Περιφερειακή αρχή, από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της. Η πρωτοβουλία αυτή, αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά στο γενικότερο στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας για την στήριξη και περεταίρω ανάπτυξη του τουρισμού στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ειδικά στις σημερινές συνθήκες κρίσης, βασική παράμετρος του οποίου είναι η εύκολη προσβασιμότητα και στα μικρότερα νησιά της Περιφέρειας.
Επιπλέον, η αξιοποίηση των υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την προσπάθεια για άρση της απομόνωσης σημαντικών τμημάτων της ελληνικής επικράτειας και θα συμβάλει στο να αντιμετωπιστούν οι ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των μετακινήσεων, δεδομένου ότι τα υδροπλάνα δύνανται να εκτελούν πτήσεις για τη μεταφορά επιβατών και φορτίων.
Σημειώνεται ότι η Hellenic Seaplanes , ανακοίνωσε προ μηνός στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία NRG Trading House του ναυτιλιακού Ομίλου Χανδρή και την εταιρεία Globiled, οι οποίες θα συμμετάσχουν στην επενδυτική ομάδα της, η οποία έχει στόχο να ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στις αρχές του 2016 και εντός του έτους να διερύνει τις δραστηριότητές της για να φτάσει σταδιακά στα 112 υδατοδρόμια.
Οι άμεσες επενδύσεις της Hellenic Seaplanes αναμένεται να φτάσουν τα 18 εκατ. ευρώ και συνολικά τα 30 εκατ. ευρώ για την πρώτη φάση της επιχειρηματικής της ανάπτυξης.
Από το σύνολο των υδατοδρομίων, δύο θα είναι μητροπολιτικού χαρακτήρα, θα βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα διαθέτουν από 15 θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων. Παράλληλα, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν άλλα 10 υδατοδρόμια-κόμβοι σε Χανιά, Βόλο, Μήλο, Καλαμάτα, Κω, Λέσβο, Αμφιλοχία, Αλεξανδρούπολη, Σύρο και Χαλκίδα, καθώς και 100 ακόμη μικρά με μία-δύο θέσεις πρόσδεσης σε παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές της χώρας.
Η εταιρεία φιλοδοξεί ως το 2017 να διαθέτει 20 υδροπλάνα, εκ των οποίων 16 Viking twin otter (19 θέσεων) και τέσσερα Dornier Sea Star (12 θέσεων). Τα υδροπλάνα, κάποια από τα οποία θα είναι αμφίβια, θα εκτελούν τόσο τακτικά δρομολόγια όσο και πτήσεις τσάρτερ, ενώ θα παρέχουν και εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς ατόμων και εμπορευμάτων. Για τους σταθερούς επιβάτες της εταιρείας θα υπάρχει πρόγραμμα επιβράβευσης μιλίων, κατά τα αεροπορικά πρότυπα.
Όπως είχε δηλώσει πρόσφτα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους, «Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στη Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους προορισμούς σε όλη την επικράτεια το συντομότερο δυνατό. Στην καλοκαιρινή περίοδος της φετινής χρονιάς δεν θα έχουμε πτήσεις με υδροπλάνα λόγο μη ύπαρξης δικτύου υδατοδρομίων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας ενώ πάνω από 40 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης που αν όλα πάνε καλά από το 2016 οι Έλληνες θα μπορούν να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα».
αΤο μέσο κόστος ενός εισιτηρίου θα φτάνει τα 70-75 ευρώ ανά μισή ώρα πτήσης, των τελών συμπεριλαμβανομένων (5% του κομίστρου υπέρ του φορέα διαχείρισης του υδατοδρομίου). Ως τάξη μεγέθους η εταιρεία αναφέρει ότι η πτήση Αθήνα - Μύκονος είναι 26 λεπτά της ώρας.
Προς στιγμήν άδεια υδατροδρομίου έχουν λάβει η Κέρκυρα και ο Βόλος - η απόφαση για την πόλη της Μαγνησίας θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το επόμενο διάστημα. Η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων έχει καθυστερήσει τόσο λόγω των δημοτικών όσο και των εθνικών εκλογών και της κατοπινής συγχώνευσης των υπουργείων.
Παράλληλα, έχει ακυρωθεί ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την εκμετάλλευση του ΣΕΦ, στο πλαίσιο του οποίου η Hellenic Seaplanes είχε προτείνει τη δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου. Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται στη μεταφορά της συγκεκριμένης υποδομής στον Άγιο Κοσμά, όπου βέβαια θα χρειαστεί η συνεργασία με την Ελληνικόν ΑΕ, ιδιοκτήτρια του χώρου.
Πέραν της NRG του ναυτιλιακού Ομίλου Χανδρή και της Globiled, στην επενδυτική ομάδα της εταιρείας συμμετέχουν επενδυτές από την Κύπρο και ξενοδόχοι, ενώ υπάρχει προσύμφωνο και με αμερικανικό επενδυτικό fund που μένει να ενεργοποιηθεί.