Η 3η γενιά του μεσαίου πολυχρηστικού της VW αφίχθη στη χώρα μας με την παρουσίαση του μοντέλου να γίνεται στο κέντρο της Αθήνας, στο Μοναστηράκι στο Κ8, με θέα την Ακρόπολη.
Σχεδιαστικά , το αυτοκίνητο δανείζεται αρκετά από τα στοιχεία των νέων Golf και Passat, με τις γραμμές που έχουν υιοθετηθεί να είναι πιο αιχμηρές, με το γενικό σχήμα να διαθέτει αρκετές κάθετες επιφάνειες, που το κάνουν να δείχνει πιο επιθετικό.
Αλλά αυτό που επηρεάζει την επιλογή ενός μοντέλου στην κατηγορία των πολυχρηστικών είναι η άνεση του εσωτερικού, αλλά και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ.
Εδώ λοιπόν το νέο VW Touran έχει τον πρώτο λόγο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Χάρη στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος, αλλά κυρίως εκμεταλλευόμενο το κατά 11,3 εκ. μακρύτερο μεταξόνιο (2.791 χιλιοστά), το εσωτερικό του Touran δείχνει έτοιμο να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες.
Ταυτόχρονα, το σύστημα καθισμάτων Fold Flat, μετατρέπει τις θέσεις της 2ης και 3ης σειράς των καθισμάτων σε ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης, γεγονός που χαρίζει στο νέο Touran ένα ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα ξεκινά από τα 743 λίτρα, ενώ με επίπεδο χώρο φόρτωσης μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές που αγγίζουν σε όγκο τα 1.800 λίτρα.
Η οδηγοκεντρική νέα σχεδίαση του ταμπλό, του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας επιβεβαιώνει την εργονομική πρωτοπορία του νέου Touran. Η χρήση υψηλής ποιότητας υλικών, η κορυφαία συναρμογή τους και η στυλιστική προσέγγιση του εσωτερικού (χρήση φωτισμού Ambient στην καμπίνα και στην πανοραμική οροφή) προσδίδουν μία premium αισθητική. Σημείο αναφοράς αποτελεί επίσης η μεγάλη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο υποστηρίζει το Google Android Auto και το Apple Car Play.
Από πλευρά συστημάτων ασφαλείας, το αυτοκίνητο διαθέτει adaptive cruise control, αυτόματη υποβοήθηση φρεναρίσματος μετά τη σύγκρουση, προληπτική προστασία επιβατών προ-σύγκρουσης κ.α. Το νέο VW Touran χρησιμοποιεί την γνωστή πλατφόρμα MQB, κάτι που σημαίνει ότι, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, έχει χάσει 60 κιλά από το συνολικό του βάρος, σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.
Στη ελληνική αγορά, το γερμανικό MPV διατίθεται με τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις βενζίνης TSI των 1,2 και 1,4 λίτρων καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα TDI των 1,6 λίτρων. Ο πρώτος αποδίδει 110 ίππους, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με το σύνολο των 1,4 λίτρων να αποδίδει 150 ίππους, προσφέροντας την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων DSG. Σε ό,τι αφορά τον TDI των 1,6 λίτρων, η απόδοσή του είναι 110 ίπποι, ενώ ιδιαίτερα χαμηλή είναι η μέση κατανάλωσή του, η οποία δεν ξεπερνά τα 4,4 λίτρα/100 χλμ. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6.
Στο θέμα των τιμών, το νέο Touran των 1,2 λίτρων ξεκινά από τα 20.740 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης), στην έκδοση Active, η οποία διαθέτει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, επτά αερόσακους, ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (XDS), σύστημα κλιματισμού, σύστημα Easyfold για την τρίτη σειρά καθισμάτων, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών. Η έκδοση ΤSI των 1,4 λίτρων προσφέρεται στην πλουσιότερη έκδοση Advance, με τιμή αφετηρίας τα 25.240 ευρώ, ενώ από τα 23.570 ευρώ διατίθεται στην ελληνική αγορά η μοναδική, για την ώρα, πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Touran 1,6 TDI. Τέλος, με μία επιβάρυνση της τάξης των 2.000 ευρώ μπορεί να τοποθετηθεί το κιβώτιο DSG, στις εκδόσεις στις οποίες διατίθεται (1,4 TSI και 1,6 ΤDI)